Dagu bertingkat tingkat,nak sihat!

Assalamualaikum.

Semenjak anak maq yang nombor 2 tu dah habis belajar. Hati maq dah kurang risaunya sebab dia dah ada depan mata. Bila hati dah tenang, selera makan kemain menjadi jadi. Tidur siang , tidur malam sentiasa lena. Hehe inilah perangai seorang emak, sama jek dengan perangai orang perempuan. Eh ! Ada yang salah ke kenyataan ni? 🙊 , Dan bila sesekali selfie ,nampak dah sesuatu perubahan pada bentuk muka maq. Allah huakhbar..

Nampak tak design kat bawah dagu tu?


Jelas dan sangat ketara kan? Pakai tudung jenis apa pun dagu tetap bertingkat tingkat. Senaman muka buat dah tapi lemak degil masih degil ( macam tuan dia ) 😂


Usaha untuk penyelesaian : maq dah guna satu kaedah. Murah je , anak maq jual  sekeping rm 8. Apakah dia? Tonton video bawah ni.


Harini maq start pakai. Rasa tercekik sikit ,almaklom, bak kata orang tu , " no pain,no gain" 😂. sis cuba !


Kita tunggu sebulan selepas ini.
Kalau takda kesan didagu mungkin lemak tu sedegil tuan dia. confirm!! 

Harapan maq , sama samalah kita berdoa supaya usaha maq kalini berjaya. Banyak dah maq berusaha untuk nampak slim , diet makan , buat aktiviti harian tapi usaha tu sama macam usaha murni  kat bawah ni.


Hehehehe , tapi apa nasihat pakar pulak ?




Nampaknya banyak nak kena adjust lepas ni. Apa pun ,Diet bukan semata mata untuk slim tapi untuk sihat.. Bila badan sihat mudahlah kita nak buat amal ibadah. Inshaallah..

Comments

Illya LeYa said…
Betul...
LeYa pun dalam mengurangkan berat badan dan lelemak di pipi dan dagu yang chubby ni... Sama-samalah kita menjaga kesihatan.
Noraini Rokani said…
Inshaallah , Semangat kena kuat sebab dugaan memang banyak , selamat berjaya Leya.