Posts

Showing posts from January, 2013

Perlukah macamtu?

Assalammualaikum semua.

Pagi selasa yg sangat indah. Angin dingin menyapa ke wajah dengan mesra dan bersopan santun. Anak-anak sudah kesekolah bagi menunaikan kewajipannya .

Menandakan subuh kian pergi dan hamparan siang kian menghampiri. Yang tinggal hanya maq disini. Setelah siap semua tugasan. Menyelak helaian akhbar memang sudah mesti
menyelongkar tiap sudut berita adalah satu hobi maqnie ..

Terpaut pada satu sudut. Rasanya tak perlu dikatakan disini,sudut apakah itu namun maq sangat tertarik pada isi katanya,

Sudah ada pengganti..!

Siapakah?..dia adalah seseorang yg sangat popular di Malaysia ni . Seorang selebriti lelaki yg sungguh hebat! hehe

Dia mengakui yg dia sudah bertemu pengganti
utk mengganti teman hidupnya yg baru di ceraikan sebelum ni !

Mudahkan lelaki ni. Rasanya belum pun setahun mereka berpisah....

Jika di ambil dari sudut positif anggap je lah tiada jodoh tapi jika di amati dari sudut iklasnya cinta..dimanakah nilai cintanya yg dulu ?jika pengganti sebegitu mudah …

Bapa Haruan?

assalamualaikum
para pembaca yg sangat rajin membaca
teruskan berblogwalking
kerana anda akan menambah ilmu
pada tiap yg anda jumpa dalam perjalanan anda ini .
semalam..ahad 20.1.2013
maqnie  baca surat khabar metro ahad
memey la..
kalau isnin takkan dipanggil metro ahad pulak kan hee .
ok..back to the start
tajuk yg dimuka depan sangat menarik perhatian maqnie
'' kasih bersalut noda''
waktu mula menatap memang maq terfikir
aah..ni mesti kesah anak remaja yg bercinta cintun ni
tapi bila dah mula membacanya...kering darah maq ...
si ayah memperlakukan anak gadisnya
seperti yg dilakukannya pada isterinya..nauzubillah . . .
alasannya dia sangat sayangkan aruah isterinya
dan anak gadisnya itu memiliki wajah seiras ibunya.
ye Allah... apekah semua ni?
bertahun si anak menderita di perlakukan oleh ayahnya
sepatutnya si ayah itu yg menjaga kehormatan anaknya
bukan mengelapkan lagi masa depan anaknya seperti itu .
kejamnya hati kamu wahai ayah...
mana kah peri kemanusiaan yg …

post pertama ditahun baru 2013

assalamualaikum
tahun baru dah masuk hampir seminggu
banyak cerita lama yg boleh  dijadikan teladan
banyak juga cerita manis yg bolehlah dibuat kenangan
maqnie rasa semua yg diluar sana akan bertambah matang dalam tahun baru ni
maqnie pun dah makin bertambah muda dah ni..
eh!! bertambah usia..sorry..silap taip :)
mana yg belum ada calon teman hidup tu dah boleh la mencari
ramai insan solo diluar sana yg memerlukan teman hidup
maka berusaha lah dengan bersungguh-sungguh mencari calon anda...hee
yg mana belum berkerjaya tu boleh berusaha
banyak peluang kerja kosong di negara kita ni
cuma antara hendak dengan tak hendak  kita berusaha mencarinya
harapan maqnie ditahun baru ni semua hutang-hutang tahun lepas tu anda dah bagi settlekan ye
bukan apa.. tak baik simpan hutang lelama nanti hidup tak barokah..hu3
mohon jangan terasa la ye...