Akal dah semakin bertambah

Taddaa..posing mengancam ! 😂


Dah berangan nak duduk 
Assalamualaikum..

Bulan September 2018 ni , Ainul dah masuk 5bulan. Kalau dulu ainul cuma tau nangis bila haus sekarang ainul dah pandai tiarap. Dan tabiat itu kerap sangat sampai ainul letih nak tiarap terlalu lama .  Akhirnya bila dah penat ,nangis. Bila takda respond dari tok mak , ainul akan laga kan dahi ke toto yang bukan tebal sangat pun tu. Tentunya bila dah rasa sakit ,suara nangis semakin kuat dan tok mak pun terkejar kejarlah dapatkan ainul. Huhu bijak sangat tarik perhatian ye?


Nampak orang keliling makan , ainul dah gelisah ,tak tentu rasa. Nak bagi makanan orang dewasa ,bayi seusia ainul boleh makan apa jek? Belum pun cukup 6bulan+ . Nasib ainul tak menangis meraung, sekadar merengek nakkan makanan  tu jek. Pernah tok mak cuba bagi biskut 'milna' cicah air susu , ainul pandai jek sedut guna friut feeder tapi mana mungkin boleh kerap bagi , ainul belum sesuai lagi. Sikit sikit aja boleh lah.




Harini ( selepas cuti 2hari) ainul datang seperti biasa ,awal pukul 7+. Lepas mandi pukul 9+,  tok mak siapkan ainul , tetiba tangan ni gatal pulak pakaikan sepit rambut yang berwarna warni , dan ainul memang suka sangat. Tengok skrin hp sengih sengih...Cuba tengok video bawah ni ( tanpa edit ).


Seronoknya dia....


Tapi apa kesannya selepas itu? Ainul langsung tak nak letak ditoto lagi!! Asyik nak tok mak dukung kedepan kebelakang rumah ini. Bila letak? Meraung nangis. Mula dari pukul 9+ hinggalah azan zuhor berkumandang . Heheheh nak tau kenapa? Dia nak ajak jalan jalan lah tu. Dan cantik kan?

Tok mak hampir hilang sabar bila anak asuhan lain ,mula merengek nak makan, nak susu ,nak 'yak' ,nak siapkan ke sekolah petang lagi. Cramp idea tok mak ,jeng terus otak ni! Masak ayam kicap pun tak rasa macam kicap , tak pedas ,tak pekat ,senang cakap tak sama macam tok mak masak selalu tu. Aduhhai..harap sangat tukang makan nanti tak complain , sebabnya mereka tak tahu suasana maq kat rumah ini harini..😭.


Bila tok mak tinggi kan suara , ainul nangis . Tok bukan tak nak melayan ainul tapi tok dah penat dukung awak yang berat 9.2kg tu berjam jam.. Tok mak tinggalkan ainul kejap depan tv , tok buat kerja mana patut dulu sebab mereka yang lain kena uruskan jugak.

Lepastu apa jadi ?

Ainul merajuk kat tok mak! Pasti ? Mari tonton video bawah ni.. Allah hurobbi ,baru 5bulan awak tu ,cucu .. Tak payahlah matang cepat sangat. Habislah tok mak macam ni,tak daya nak melayannya hari hari hahaha ..


Ainul Ya Ainul ,macam macam keletah awak sekarang ni ya. 😘


Comments