Kenangan di Kota Madinah

Assalamualaikum.
Sejak balik dari umrah ,maq terus lemau. Batuk ,selsema dan demam datang menyerang maq.

Niat nak buat check up kat klinik al iwani ( klinik kegemaran maq ) terbatal sebab doktor F pun baru sampai ke Mekah pada 4hb Februari lalu. Dan akhirnya makan je ubat farmasi dan hasilnya baru harini maq rasa segar semula. Itupun masih lagi bertemankan ubat ubatan dan diselang seli dengan batuk dan suara serak serak garau. Alhamdulillah .. ole ole dari Mekah katanya. Maq redha..

Banyak cerita nak dikongsi tapi banyak juga perkara yang kena disimpan rapi. Itulah hakikat bila melakukan umrah. Sebahagian tu adalah ziarah manakala sebahagian lagi adalah ibadah.

Bila part ziarah ,boleh la dikongsi kongsi buat kenangan , terutama ketika ziarah di kota Madinah. Tapi bila di Kota Mekah ,boleh dikatakan hampir 90% aktiviti dihabiskan untuk ibadah ,makanya biarlah ku pendam sebuah cerita, heheee jiwang gitu.

Okey la,maq nak kongsi sikit kenangan maq ketika di Kota Madinah dan di Masjid Nabawi tempohari.


Depan hotel tempat kami menginap selama 3hari 4malam di Kota Madinah.

Anak anak Encik Rokani

Ibu dan abah

Baru keluar dari Raudhah

Dimasjid Nabawi

Keluarga kecil Encik Rokani. 

Anak anak perempuan ibu yang manja manja.

Kami ni tiga beradik jek.

Ibu seronok bagi merpati makan.

Dulu ,bila orang cakap "aku rindu Madinah dan baunya" ,kini maq paham apa maksud mereka tu. 

Pertama kali dalam hidup dapat melakukan solat Jumaat berjemaah . Terima kasih Allah untuk kenangan itu. Walaupun khutbah dibaca dalam bahasa arab , kami yang dengar ni macam paham jek . 

Sebenarnya tujuan maq hanya berkongsi kenangan, semoga menjadi inspirasi pada pembaca yang lain. Maq doakan lepas ni anda pula menjejakkan kaki anda ke sini ,inshaallah , aamiin..

Comments