Terkilan

-السلام عَلَيْكُم وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاته-

Pagini sarapan nasi lemak. Disebabkan harini cuma maq , Ainul Mardhiah dan si bongsu je ada dirumah ,jadi nasi lemak tu kami beli je, no masak masak untuk pagi Jumaat, maq nak rehat..😅.

Pagini tetiba selera maq terbantut bila nasi lemak dah ada didepan mata. Kenapa?

Apa yang silapnya?

P/s cuma nak beritahu telur mata tu maq goreng sendiri tau hehe . Eh Anda dah jumpa punca selera maq terbantut? Bawah ni haa bendanya..


Biji lada tu ..😭

Sebenarnya maq tak cerewet sangat kalau rasa tidak menepati selera. Sebab orang lain masak ,lain rasanya kan. Maq is okey ! Tapi bila biji lada berkeliaran dah macam nak semai pokok cili dalam perut maq ini , i is kecewa ..terkilan dan hilang mood nak makan . 😭..bahaya lah.

Apa bahaya makan biji lada?



Berikut adalah penerangan penuh Dr Khairul menerusi laman Twitternya mengenai radang Appendiks. Semoga bermanfaat.





Semoga perkongsian dari Doktor Khairul Hafidz ini dapat memberi manfaat terutamanya kepada pesakit radang Appendiks untuk menjaga kesihatan dengan lebih baik dihari hari mendatang - siakapkeli.my


Mencegah itu lebih baik dari mengubati. Bukan niat maq nak cari kesilapan sesiapa tapi cuma nak tegaskan disini bahawa kesihatan kita tidak boleh dijual beli,tak boleh ditukar ganti ,tak boleh dibayar dengan wang yang berjuta juta .

*tiba tiba maq teringat kes kawan maq yang baru baru ni appendiksnya pecah kat dalam perut. Alhamdulillah ,mujur kes  dapat dikesan dan beliau selamat menjalani pembedahan.. 😭

Comments