Kesan viral

Assalamualaikum.

Zaman sekarang , kuasa viral amat beri kesan kepada masyarakat. Contohnya viral pada makanan sedap atau makanan pelik, masuk je alamat dalam laman sosial ,inshaAllah ,berpusu pusu orang datang.

Harini maq nak kongsi pendapat seorang netizen di twitter mengenai viral pada pendapat beliau.

Kata beliau :




Hehehe itu pendapat beliau. Kita mungkin mempunyai pendapat yg lain. Namun sebagai penduduk bumi Malaysia ,maq rasa ada betul juga kata kata beliau ni. Cuma baris ayat tu agak " keras sikit " , so kalau markah penuh 5 bintang , maq bagilah beliau 3 bintang ¾ . Kerana bahasa kita  melambangkan bangsa kita. Tapi sekarang memang dah trend budak budak twitter guna gaya bahasa macam tu , sebab tu maq dah tak hairan lagi. Up to you lah nakkk.. Asalkan message anda sampai . Tapi siapakah beliau ini?


Maq tak follow beliau pun ,tapi bila anda masuk ke timeline twitter beliau ,banyak jugak kerja kerja terpuji yang beliau dah buat dan telah disetujui oleh netizen lain.

Nota maq : semuga semua amal jariah anda dipermudahkan, aamiin.

Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Melepaskan rindu dalam kereta

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Susu sejat ganti santan kelapa

Pesanan SMS dari MKN

Kek Susu ( bakar )

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Senarai Doa yang boleh kita selitkan dihari arafah

Pesanan MKN