Harta Ahmad debab


Assalamualaikum


Kalau anda pernah menonton cerita P.Ramlee yang berjudul ' labu dan labi ' anda mungkin perasan ada ayat dia yang suruh  gadis tu pilih antara mereka . Dalam lagu tu sorang nak jadi tukang masak ,nanti hari hari masak nasi goreng . Agaknya anak haji Bakhil memang gemar makan nasi goreng kot . Dan sorang lagi nak jadi tukang cuci , hari hari dia tolong cuci baju . Mungkin saja anak haji Bakhil tu suka melaram , tiap jam salin baju .. agak je ni .


Dan bila minggu ni anak dara maQ tak dapat tolong basuhkan baju kerana beliau kena berkerja 12 jam . Tanggungjawab tu , maQ ambil alih . Dan kini baru maQ tahu kenapa P.Ramlee nak jadi tukang cuci . Ada sesuatu yang menarik rupanya . Nak tau ?





Ni hasil basuhan 3 hari sahaja . Tu ada yang maQ tak sempat nak ambil gambar sebab masa terhad . Kalau lah setahun macam ni ,memang patutlah mesin cuci maQ tu baru beli 2 tahun dah meragam . Ada harta karun rupanya dalam tu yang disimpan oleh ahmad debab . Hahhaa ampun kan maQ penunggu gua ..



Comments

Favourite post ❤

Mee Kuning Halal Toyyiban

Susu sejat ganti santan kelapa

Tips Pilih Bendi

Rambut Gugur Ketika Ihram?

Jangan Bimbang Bila Jadi Bahan Gossip

Tidak Berkerja Tapi Nak Buat Buku Simpanan di Bank?

Sebab Allah Masih Sayang Kita

Sabar Itu Indah

Done beraya