Nikmat yang tak nampak


Assalamualaikum

Alhamdulillah atas tiap nikmat yang Allah hulurkan. Selain nikmat bahagia , rezeki , ceria dan ketenangan , ada banyak lagi nikmat Allah beri buat kita yang kadang kadang kita sendiri tak sedar .

Macam maQ sahaja bila rasa sedih , maQ akan menangis untuk legakan rasa kesedihan tu . Dan dalam tidak maQ  sedar  airmata itulah nikmat yang takda siapa boleh beri melainkan Penciptanya . Allah hu akbar . Dan lagi bertambah nikmatnya bila dah puas airmata mengalir , maQ akan rasa lega dan tenang , biarpun situasi tu maQ hadapi sorang sorang .


Sebelum tu cuba anda bayangkan kalau kita takda airmata ?

Macamana kita nak menangis?
Macamana kita nak lepaskan rasa sedih yang terpendam?
Macamana kita nak percaya yang seseorang tu sedang bersedih?
Lainlah jika pelakon drama atau filem , mereka selalu gunakan cecair seperti  eye-more untuk tunjukkan yang mereka sedang beraksi untuk menangis . Menangis macam tu pun dibayar.


Lepas ni jika anda rasa sedih ,menangislah supaya anda rasa lega dan supaya anda tahu yang airmata anda itulah nikmat yang anda tak nampak yang datangnya dari kuasa Allah s.w.t

Lelaki menangis sebenarnya sangat comel , tapi lagi comel bila dia menangis selepas solat dan masih diatas tikar sejadahnya itu.

Sedangkan perempuan yang menangis sambil tersenyum atau ketawa adalah tangisan paling ikhlas dan 'sweet' miliknya . Tak percaya cuba lah :')


Comments

Popular posts from this blog

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Result pemeriksaan darah sangat mengejutkan

Susu sejat ganti santan kelapa

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Doa Amalan Neelofa

Melepaskan rindu dalam kereta

Pesanan SMS dari MKN

Mimpi Orang yang dah tak ada.