Sebab Allah Masih Sayang Kita

Assalamualaikum.


Harini hari yang ke 28Ramadhan 1440Hijrah. Sekejap je Ramadhan hampir pergi meninggalkan kita. Tahun depan entah dapatkah kita jumpa lagi Ramadhan? Allah saja yang Maha mengetahuinya.

Bila Allah bagi peluang kita jumpa Ramadhan seterusnya  lagi ,itulah tanda Allah sayang kat kita. Allah tak pernah tak sayang kat kita. Sampai bila kasih sayang Allah untuk kita? Sampai bila bila.

Hari hari kita dah buat dosa. Tapi setiap hari  juga Allah masih panggil kita :

"mari sembahyang..mari sembahyang.. Mari menuju kejayaan..mari menuju kejayaan."

Allah suruh solat , suruh berdoa kepadaNya dan  Allah suruh minta apa saja daripadaNya. Baiknya Allah..Sayangnya Allah kat kita..

Ya..itu tandanya Allah masih sayang kita.

Kadang kita abaikan tanggungjawab kita kat Allah , kita solat tidak pada awal waktu sebab kita sibuk nak urus anak anak dan kerjaya tapi Allah bagi panjangkan lagi umur kita dari sehari kesehari , Allah bagi lagi kesihatan yang baik . Allah bagi juga kehidupan yang cukup sempurna untuk kita.

Itulah tanda Allah sayang lagi dekat kita.

Dulu dulu perangai kita teruk. Jahat melaun ! Nakal nak mati ! Tak reti nak tutup aurat sempurna ,tak pandai nak jaga solat ,tak puasa , tapi Allah tak pandang semua tu. Allah cuma suruh bertaubat. Selagi pintu taubat masih terbuka Allah akan ampunkan semua dosa dosa kita. Allah tak pandang masa silam kita bila kita telah bertaubat. Allah terima kita yang sekarang. Kita yang dah insaf..kita yang dah bertaubat.

Itu tanda Allah sayangkan kita.

Kita sayang manusia kadangkala sampai bermati matian. Tapi manusia yang kita sayang tu kadang kadang pun akan buat kita menangis, kecewa dan terluka. Tapi bila kita sayang kat Allah bersungguh sungguh , sampai bila bila Allah akan beri kita bahagia. Ya bahagia dunia sampai akhirat.


Sengaja maq kongsikan video atas ni ,semoga dapat beri manfaat buat sesama kita ,inshaallah..


Teruslah menjadi hambaAllah paling setia. Kerana kita masih ada masa.
Kerana Allah masih sayang  kita.
Salam 28ramadhan 1440H buat semua..

Sebab Allah  tetap sayang kita..😭

Comments