Perempuan Marah

Assalammualaikum ..

Panas hati , panas telinga, sakit hati , tu semua antara unsur unsur api kemarahan yang sering menghantui jiwa manusia .

Pada pengalaman maq , perempuan dan kemarahan memang tak dapat dipisahkan .terutama bila hormon " estrogen" dia dah aktif . (  kebiasaannya beberapa hari sebelum haid )  mereka cepat sangat terasanya. Ada takde orang yg paling hampir akan jadi mangsa . terutama suami dan anak anak (untuk perempuan yg sudah berkahwin )

Kalau lelaki yg tak suka ambil kisah pasal  hal hormon aktif ni , mungkin dia akan give up kalau pasangan dia asik nak naik angin je . kejap cool ... Kejap hot tempreture nya . on off lah jugak  .

 naik angin dan pengaruhnya  bermula pada :

Ranking pertama bermula pada  usia Remaja belasan tahun  pastinya .

Kedua ialah gadis gadis yg sedang lena dalam percintaan .

Ketiga ibu ibu muda yg baru nak belajar jaga anak dan handle rumah tangga.

Keempat  perempuan lewat 40an yg dah letih jaga rumah tangganya . kebanyakkan usia begini mereka lebih suka memendam perasaan dari marah marah atau naik angin .

Kelima nenek nenek yg sayangkan keturunannya.anak cucu nya sehingga tak tergamak nalurinya nak marah hehhe

So pada lelaki yg dapat awek kuat merajuk , emosi , suka mencari kesilapan  anda ...makanya bersabarlah ye ... awek je pun .

Manakala yg sudah berkahwin , baru berkahwin , jangan pulak anda bingung kalau masa bercinta awek anda cool je , tapi dah kahwin  bengisnya serupa singa lapar . hahha  take it easy  , sabar paling perlu untuk anda sebagai nakhoda rumah tangga . diaorang ni  (isteri) menyinga tu sebenarnya tanda dia nak manja manja je tu hehhe .betul  ..maq tak tipu .

Dan untuk ketogeri perempuan lama ( ibu ibu tua , nenek nenek kita ) yg tak reti nak marah marah tu , hargailah kasih sayang mereka kerana itulah kasih sayang yg terakhir untuk kita semua . dan untuk pemuda yg panas baran dan kuat beremosi tu , maq sarankan carilah perempuan tua yg sangat  penyabar dan anda memang tidak rugi hehehe gurau je ni .

Ajal , rezki , jodoh semua kerja Allah ye kan , anda cuma perlu berusaha dan ters berusaha .

Maq ketogeri perempuan yg mana ? Ish ...biarlah rahsia

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Result pemeriksaan darah sangat mengejutkan

Susu sejat ganti santan kelapa

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Doa Amalan Neelofa

Melepaskan rindu dalam kereta

Pesanan SMS dari MKN

Mimpi Orang yang dah tak ada.