Pengasuh dan timbangrasa

Assalammualaikum ...

Sabtu yg  tenang kali ini . anak asuhan cuma dua orang yg dijaga . sekarang ni memasing dah besar , makanya selepas sarapan pagi , maq akan lepas kan je mereka bermain dianjung rumah . tapi masih kekal kena pantau sebab kanak kanak ni kalau dah main , lupa segala termasuklah keselamatan mereka .

Bila dapat tempat dihati parent , diamanah kan untuk menjaga anak mereka , maq  rasa bersyukur sebab mereka percayakan maq dan ahli keluarga maq . apa yg penting  kerjasama dari semua pihak . pihak keluarga bayi dan pihak keluarga maq . bila dua pihak ini bergabung , insya allah bayi  akan selamat dan sihat seadanya dgn izin Allah .


Apa yg kita nak , jangan lah anggap rumah pengasuh sebagai rumah kebajikan , lepas hantar anak , kemudian tinggal kan je si anak  terkontang kanting tanpa  hiraukan apalah keperluan anak dirumah pengasuh . pengasuh hanya menjaga dan mengurus , bukan menyara mereka sebagai tanggungan tambahan .

dan pengasuh pula jangan lah  menganggap bayi tu anak patung yg suka suki nak di buat sesuka hati . didik lah kain putih itu sebaik boleh . jika mereka  berjaya menjadi manusia , anda pun turut bangga nanti .


Apa pun dlm banyak hal timbang rasa sangat penting .

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Result pemeriksaan darah sangat mengejutkan

Susu sejat ganti santan kelapa

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Doa Amalan Neelofa

Melepaskan rindu dalam kereta

Pesanan SMS dari MKN

Mimpi Orang yang dah tak ada.