Simpati dalam diam

Assalammualaikum

lama dah blog maq sunyi . menjelang tahun baru ni ,idea membebel macam kering . mungkin kah akibat terlalu banyak dugaan yg datang . sampai kering idea maq ?

" kata orang , kalau tak tahu , diam lebih baik "

tu yang maq berdiam diri tu kot  . hehe taklah, takde kena  mengena pun .

sebenarnya diam ni hanya sebab rasa simpati kat mangsa mangsa banjir yg mana kita tahu begitu besar dugaan buat mereka kali ini .

biarpun maq takda sesiapa diutara sana , tapi setiap kali menatap gambar gambar mangsa menanggung kesulitan , makanya tiap kali itulah air mata maq turun . mungkin tak sederas arus banjir , tapi air mata itu memang ada .

ini lah namanya simpati .biar pun ada menghulurkan sumbangan tapi itu masih tidak memadai bagi maq untuk meringankan beban mereka .

disini hanya doa  yang berterusan yg mampu maq sertakan agar negara Malaysia kita yg tercinta ini akan dijauhi dari segala bencana  didalam tahun 2015 ini dan seterusnya .tak sanggup maq lihat  penderitaan demi penderitaan didepan mata ini .

hanya redha dan doa itulah mampu nya kita yg dipanggil insan.

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Result pemeriksaan darah sangat mengejutkan

Susu sejat ganti santan kelapa

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Doa Amalan Neelofa

Melepaskan rindu dalam kereta

Pesanan SMS dari MKN

Mimpi Orang yang dah tak ada.