Kedai klasik dibangunan lama


Assalamualaikum ..

Harini ahad dan maQ sempat lagi ikut suami balik kampung biar pun harini maQ ada mengasuh anak orang . Nasib cuma Qasdina sorang , tu yang langkah panjang . Bosan tau 24/7 memerap dalam rumah walaupun masyuk . Alhamdulillah masih mampu bantu suami  dan urus rumah tangga dalam satu masa.




Pagi tadi maQ ikut suami pergi gunting rambut dikedai yang maQ tengok memang klasik . Bangunannya , perabutnya tapi seperti kita , pengusaha bertujuan adalah satu , iaitu mencari rezeki .



Barisan kedai yang berusia lebih 50 tahun rasa maQ , sebab masa maQ kecil ,kedai ni dah berdiri teguh disini . Dalam bangunan usang ni ada kedai repair motor@bengkel , kedai perabut ,kedai jual cakera padat cetak rompak , kedai emas dan kedai gunting rambut .



Klasik ! 




Hurm .. tak perlu on kipas , pakai angin sekeliling pun boleh . Udara kat situ segar bertiup sepoi sepoi bahasa lagi , sangat semulajadi ! Macam zaman potong rambut kat bawah pokok pun ada jugak suasana ni .  Qasdina perati ayah pun seakan akan ada sesuatu yang bermain diminda kanak kanaknya .


Lokasi : Pekan Parit Kemang ,Senggarang

Harga gunting rambut : RM 8.00 sama dengan kedai berpenghawa dingin di Bandar Penggaram

Komen pelanggan  : no rambut , no komen 


Persoalannya  : kenapa barisan kedai itu tidak diubah suai lagi ? Adakah ia masih kukuh dan selamat kepada orang awam ? Berapa lama ia mampu bertahan ? Pihak berkuasa lebih tahu tentang ini kan . Rasanya pekan lain dah maju dah.



Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Melepaskan rindu dalam kereta

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Susu sejat ganti santan kelapa

Pesanan SMS dari MKN

Kek Susu ( bakar )

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Senarai Doa yang boleh kita selitkan dihari arafah

Pesanan MKN