Welcome 2016 , Bye 2015



Assalamualaikum

2016 dah buka pintunya . Setahun lagi usia bertambah , in sha Allah . Sudah kah kita penuhi azam 2015 ? Sedangkan azam 2014 pun ada yang masih belum terlaksana . Lupakanlah tiap azam  di setiap awal tahun , tapi sentiasalah menanam  azam dalam jiwa untuk menjadi manusia yang lebih baik . Bukan je setiap awal tahun baru , tapi disetiap awal pagi selepas bangun dari tidur.

Berazam disetiap pagi , bakal membuat hari hari kita disepanjang hari adalah bersemangat ! Contoh ?

Pagini maq berazam nak jadi seorang manusia yang sentiasa berfikiran positif disepanjang waktu.

harga minyak turun dimalam tahun baru ?
Alhamdulillah jika mereka* ada jugak ingatan nak turunkan harga minyak , untuk berapa lama? Jangan tanyalah sebabnya tiap yang turun pasti akan naik semula. Eah ?



Dalam hidup maq , maq ada 3 pekerjaan dalam sehari yang nak diuruskan.

Isteri untuk suami

Ibu untuk anak anak

Pengasuh untuk anak anak asuhan

Haraplah sangat tahun baru ni Allah bukakan lagi pintu rezeki kita semua . Dengan limpahan rezeki yang berlipat kali ganda dari tahun lepas . Tak kiralah berapa perkerjaan yang kita buat , usah mengeluh kerana tu tandanya kita tak ikhlas buat kerja .

Maq takpe , sebab maq kelulusan SPM je ..heee ~


{ rakyat dah bising … tok }


Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Melepaskan rindu dalam kereta

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Susu sejat ganti santan kelapa

Pesanan SMS dari MKN

Kek Susu ( bakar )

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Senarai Doa yang boleh kita selitkan dihari arafah

Pesanan MKN