Shawal 1443

 Assalamualaikum.

Salam 10 shawal.Selamat hari raya kepada semua.Kalini kita sambut raya terkejut?  Tadi ustazah kelas tajwid maq bertanya, 

"agak agak apa tanda Allah beri kita raya tekejut? "

Maq cakap : agaknya Allah nak kita sambut raya jangan berlebihan kot ustazah.Siapkan apa yg ada je,tak perlu nak berlebih lebihan & membazir sana sini.

Ustazah : ye ,itu satu sebab,antara sebab lain kalau ani nak tau..Allah suruh kita berjaga jaga ,sebab akhir zaman ni ,banyak kejutan bakal belaku lagi dan lagi.

Waallahua'lam...

Maq : ye ..betul jugak tu ustazah, terima kasih atas ingatannya.InshaaAllah saya akan pastikan untuk sentiasa berjaga jaga...

Korang macamana raya haritu? 

kejutang ke tak? Meriah tak? Tengok je jem dimerata tempat,pastinya kita boleh tahu meriah tahap mana hari raya tahun 1443 Hijrah kali ini.

Jom tengok, antara memori family maq pada hari raya terkejut 2022.

Tuan tanah : 
Maq ,encik suami & si bongsu

cucu cucu : 
Ainul Mardhiah & Adam Muqri

Keluarga Along **

Keluarga sebelah Maq dikampung Parit Balak .

Keluarga Angah**

Bergambar kenangan dirumah Mak uteh
 - Bukit Pasir,Batu Pahat.

Ainul Mardhiah & Tok wan Lia 
( sepupu maq )

Kami dirumah nenek ,
diKampung Parit Amat,Batu Pahat

Sepupu maq sebelah ibu.

Datang beraya pada hari ke 2 shawal.Ini baru separuh yang sempat bergambar, ada separuh lagi tapi dah menghilangkan diri. 

tu diaaa..rombongan cik kiah.

Melalui lorong rahsia untuk kerumah maq.Meriah. Mereka datang dari seluruh Malaysia. Dari Selangor,Perak,Johor Baharu,Pasir Gudang ,Batu Pahat ,Kempas.Dari Singapura pun ada.

Alhamdulillah...Maq rasa bahagia.

Puteri puteri Maq dirumah atok diaorg dikampung Parit Balak ,Koris.Kemain lagi posing sakan..


Actually ,ada banyak lagi kenangan raya tapi mata dah ngantuk ni,nextime pulak update.

Oklah,selamat malam semua.
Selamat hari raya maaf zahir & batin.
Raya sebulan kan.Jaga diri,jaga kesihatan.






Comments