kesan

Assalamualaikum readers ,

salam hujung minggu untuk semua . harini sabtu maq pepagi lagi dah kena tinggal sorang-sorang . harini anak-anak yg bersekolah kena bersekolah ganti , untuk apa gantinya tu ,maq pun lupa ,tapi katanya ganti ahad .ala yg penting sekolah kan,ganti ke apa ke tak kesah . ilmu tu yg penting !

sebulanni  badan maq memang rasa tak selesa ! entah kenapa . kalau disebabkan 'kekembangan' yang macam doktor cakapkan tu .alahai ~ kena bajet-bajet la pengambilan makanan maq lepas ni .

haritu doktor cakap ,roti bundle tu pun tak elok sebab dia punya zat ( khabohidrat ) sama je lebih kurang dengan nasi . sedangkan dirumah maq , roti bundle memang menu utama ! haish....

tapi bila usia dah meningkat muda ( perasan ) lagi-lagi berkerja hanya dirumah . risiko untuk kembang memang mudah ! tetapi risiko untuk kecut sangat payah hehhe  betulkan ?

bayangkan sebelum kawin dulu berat maq cuma 52kg ( masa tunang ) bila dah kawin ( 21 tahun usia perkawinan )  berat maq dah mencicah ke  82kg !!! mendadak ! kenaikan yg ketara apabila maq mengambil pil perancang keluarga selama 4 tahun !  macam belon dia naik kejap jek ! tapi nak buat macamana lagi kan ,dah itu je cara nya untuk merancang  yg sesuai untuk maq .

sekarang lemak dah tepu ,payahnya nak buang  . ada takde maq kena amalkan cara makan yang lebih seimbang  menambahkan lagi aktiviti ,lain-lain maq tak dapat adjust  rasanya  .

Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Melepaskan rindu dalam kereta

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Susu sejat ganti santan kelapa

Pesanan SMS dari MKN

Kek Susu ( bakar )

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Senarai Doa yang boleh kita selitkan dihari arafah

Pesanan MKN