Ainul sebelas bulan


Assalamualaikum.

4hb March 2019 - cucu pertama maq ,sudah pun berusia 11bulan. Alhamdulillah , makin hari ,ainul semakin bertambah aktif , ceria dan tok mak semakin penat melayan ,haha tok mak dah tua dah ainul ,tak boleh dah nak aktif lebih.  Senyum lebih lebih boleh la hehehe .

Bila lagi sebulan dah nak setahun umur Ainul , terasa sangat sangat pantas masa berlalu. Alhamdulillah , ainul anak yang senang dididik .
Sebelas bulan :

*gigi atas bawah dah berlumba lumba nak keluar.

*Ainul dah taknak makan bubur nasi , lebih suka meratah ayam ,ikan ,labu manis ,karot , kentang goreng dan karipap ! Ya karipap tapi Inti kena buang lah 😂

Sekarang ni pun  dia dah mula belajar berdiri tapi masih takut takut nak melangkah. Cuma berani bila ada sokongan dari permainannya tu. Macam dalam video bawah ni.



Ainul semakin lasak sekarang. Beberapakali jatuh bila dia cuba bermain dicelah celah perabut rumah maq. Muka pun ada je calar balarnya. Apa yang lawaknya tentang ainul ni , macam macam permainan mama dia bawa kerumah ini untuk  dibuat main , tapi ainul tetap nak main senduk , penyapu , mangkok ,periuk ,bakul baju ,baldi , besen mandi , bawah meja , bakul sampah ,bilik air , dan macam macam lagi !


Dan yang terkini dia sudah belajar belajar nak masuk dalam kabinet pinggan mangkok pulak,😂. Alhamdulillah ,masih belum boleh lepas sebab saiz badan ainul tu besar dan kabinet tok mak tak cukup ruangnya  .. hehe.

Antara permainan permainan ainul yang mama bawa kerumah tok mak.

Semoga Ainul menjadi hamba Tuhan yang solehah ,yang boleh berbakti kepada mama dan papa dia satu masa nanti. Aamiin..

Comments

alhamdulillah tahniah untuk semua dan ainul. nama anak saya ainulhayat aufa. hehe ada persamaan ainul jugak ^_^
Maqnie said…
Alhamdulillah..t.kasih. semoga Ainul kita menjadi anak yang berjaya dikehidupan dunia dan akhirat..aamiin :)