Jaman Tory ,Kuantan

Assalamualaikum.
Ketika diKuantan , anak dara kedua tu sibuk nak makan tengahari berlauk ikan patin. Kami sekeluarga memang pengemar ikan patin. Masaklah resepi apa pun tetap suka!

Selepas check google ,kami pun terjah kedai ikan patin tempoyak di Jaman Tory ,Kuantan. Tak jauh pun dari pusat bandar. Senang je waze carikan.

Ketika kami sampai ,pengunjung dah memenuhi meja meja dalam kedai tu walaupun jam baru menunjukan pukul 12tengahari.

Okey ,maq pesan ikan patin tempoyak satu set. Begitu juga anak anak ,manakala encik suami pilih kerang bakar sebagai penambah menu.

Bila makanan sampai , wow ! Berbaloi ! Ikan yang  dipotong sungguh memuaskan hati. Si aida makan sepotong bahagian ekor pun tak habis .ikannya segar ! Tempoyaknya pedas berasa ,memang sedap ya ampunnnn.. Tak sia sia kami pilih Jaman Tory untuk menikmati ikan patin tempoyak ini.

Sedikit gambaran kedai tersebut ketika maq kesana tempuhari.




Bawah ni model ikan patin ! Hehehe




Menu pilihan maq? Bawah ni..




Komen maq? Masakan sedap. Rasa ikan patin sangat segar ,bau pun takda. Nasi tambah adalah percuma. Air teh O ais limau tip top ! Maq suka. Kedai bersih sebab masaknya dikawasan luar kedai. Suasana sangat santai..maq bagi 4 bintang.

Anda yang pergi Kuantan , jangan lupa singgah sini . Di Jaman Tory...

Maq : abang nak makan ikan patin berapa ekor pon saya tak kisah ,tapi kalau saya dapat tahu abang usha si Fatin , tidur luar lah abang malam ni..tau? 😕

Encik suami : ishh.. Apa pulak kesituu... 



Comments

Popular posts from this blog

Hak Pewaris Dan Hak Penama

Mula Buat Pilihan

Cabang rezeki dan doa pembuka rezeki.

Ke IKEA , Tebrau

Encik Suami suruh pencen mengurut

Bawang Berempah

Kita buat untuk kita