Kena Ubah Sikit


Assalamualaikum.

Pagi yang indah. Alhamdulillah. Awal pagi tadi maq ada dengar pesan dari profMuhaya di akaun instagram beliau. Kata beliau :

" mulakan hari ini dengan berbuat baik dengan orang ,biarpun orang tu bersikap sebaliknya"

Video :


Nampaknya maq dah boleh ubah sekarangni. Kalau sebelum ini , maq hanya amalkan :

"bila ada sesaorang hamba Allah buat tak baik dengan kita atau dia lebih cenderung pada aura negetif ,jangan benci tapi elakkan berdamping dengan dia. Atau dalam kata lain ,jangan hina dia tapi jauhkan diri darinya.. "


Hmmm nampak gayanya cara yang sebelum ini bukan salah tapi macam kurang tepat je kan?

Pengisian dalam video kat atas tu , pada maq memang sangat membantu dalam memupuk minda yang positif. Rugi pulak kalau tak diamalkan . Lagi pun siapa nak ubah kita ,kalau tak diri kita sendiri.

Bukan wajib ubah semua tapi berubahlah sedikit demi sedikit supaya perubahan itu lebih terkesan bagi diri kita sendiri. Inshaallah.

Nota maq : terima kasih prof. Mudah mudahan  tips anda menjadi jariah yang berpanjangan. Inshaallah , aamiin..

Comments