Teruja di pantai Klebang , Melaka ( part 2 )

Assalammualaikum

Pantai Klebang , Melaka. antara pantai yg telah di naik taraf oleh pembangunan di negeri Melaka .

Semalam , ketika suami bertanya kemana selera hendak dituju . maq jawab " jom makan di pantai Klebang " perjalanan yg tak sampai 30minit dari Bandar Hilir .

Pemandangan pertama yg menarik ialah deretan bas bas lama yg tersadai ditepian pantai . asalnya pasti anda ingat bas tu tak berfungsi .tapi apa yg maq dapati sungguh keterujaan dijiwa . hehehe memang awesome!

Kita boleh makan , minum , tidur juga didalam bas tersebut .paling best dalam bas tu ada jual baju , jual ais krim , jual minuman gas , dan juga dalam bas adalah tempat makan yg sungguh selesa ! Tak lupa juga ada hotel bas ! ahha

Anak anak maq tersangatlah ' kejakuanannya' dapat makan dalam bas macam tu. Lagi lagi anak maq yg kecil .dia tak pernah naik bas yg tingkapnya slide tu hehehe kesiankan.

Lagi seronok dan terkejut ! Ada toilet bersih didalam bas ! kata anak maq firstime buang air kecil dalam bas ni maq ! Hahaha  memang pun , maq pun tak pernah buang apa apa air dalam bas .

Maq makan kue tiaw kerang goreng , rojak sotong dan memang sedap ! Harga tak mahal sangat pun  ! Hah orang melaka kan memang pandai masak lagi pun mereka peramah sangat .

maq suka !!

Maq tanya anak anak berapa bintang nak bagi untuk kue tiau kerang goreng dlm bas? Mereka bagi 4 bintang ! Walaupun hanya minum sirap kosong . hehehe . Jom tengok maq dan keluarga sewaktu dalam bas !







Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Melepaskan rindu dalam kereta

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Susu sejat ganti santan kelapa

Pesanan SMS dari MKN

Kek Susu ( bakar )

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Senarai Doa yang boleh kita selitkan dihari arafah

Pesanan MKN