Bergurau Dengan Scammer

 

Bismillah,

Setiap awal pagi maq akan log masuk akaun tiktok untuk buka kedai maq kat sana.

Ceh ..padahal jadi affiliate je pun,kihkih ~

Pagi tadi ,baru je log-in ,dah dapat pesanan kat DM.


hmmm mementang maq guna gambar wanita yang bergincu tebal kat tiktoktu,kemain kau ek nak kenakan acik kau ni.Maq pun dengan rajinnya membalaslah pesanan tersebut.



haaa..lepas tu terus je block akaun budak scammer yang chomel shangat tu.Banyak kerja lain yang maq nak kena buat scammer oii.


Ye,salah satu kerja nya ialah ke tepian pantai hehehe


Gambar atas*Saya bukan budak pantai.Saya pecinta alam semulajadi.

Pagi ni selepas hantar si bongsu kerja di bandar Batu Pahat , maq dan encik suami sempat singgah ziarah kubur arwah abah di tanah perkuburan kampung Koris.Rindu sangat kat abah.

Musim hujan macam sekarang ni,maq kena top up lagi 2 kampit batu putih atas pusara abah. Sebab 2minggu lepas semasa kami pergi,ada lubang kecil dipusara abah tu.Tanah kubur berlubang sedalam 4-5inci.Dah 2 kali hal serupa belaku.Punca ? Waallahua'lam.Hanya Allah yang maha mengetahui.


Lepas ziarah kubur ,kami gerak ke kampung maq iaitu kampung Parit Balak.Bukan nak singgah rumah kampung tetapi nak meninjau pantai Parit Balak,katanya laluan pantai sudah dinaik taraf dan boleh dilalui kenderaan seperti kereta ,motor ,hingga ke Pantai Sungai Lurus.

Ye ke ekk? Jom kita tengok...

**Gambar dibawah ini merupakan tepian pantai Parit Balak, memang kereta kami boleh berjalan disepanjang pantai itu dengan selesa.Ramai juga kaki pancing pacak joran mereka waktu maq lalu semalam.Encik suami pula nekad mahu teruskan memandu hingga ke Pantai Bukit Batu ,hmm berjayakah beliau?



***Nah..Gambar dibawah inilah pantai Bukit Batu.

Korang tengok waktu ( tarikh dan masa)  yang maq dah settingkan dalam fon maq.Berapa lama masa diambil?Cantikkan pemandangan pantai ini? Terdapat juga penduduk tempatan yang berniaga makanan dikawasan tu.Tapi betulkah jalan ini boleh terus ke pantai Sungai Lurus? Yok kita teruskan memandu sambil melihat keindahan dan kebesaran ciptaan Allah.




***Taddaaa..Dah sampai dah tepian pantai Sungai Lurus.( Gambar dibawah )

Kawasan nelayan mencari rezeki yang telah dinaik taraf dengan pelbagai kedai dan kemudahan awam. Korang kena datang sini guys.Maq pernah beli kupang fresh yang diternak ditepi pantai ini.Sekilo RM5! Berbaloi sangat...Nak lagi meriah datanglah waktu petang ,senja dan malam.Banyak kedai makan yang beroperasi.Sebut je nak makan apa,semua ado!



Bila tengok jarak waktu di ketiga tiga gambar ternyata jarak antara pantai Parit Balak,pantai Bukit Batu dan pantai Sungai Lurus sangat dekat dan memang benar ,untuk ketiga tiga kawasan pantai ,kita akan melalui jalan yang telah dinaik taraf dan elok sangat bagi kenderaan kenderaan pengunjung berriadah disitu.


Tahniah kepada pihak berkuasa dan kepada mereka yang terlibat kerana usaha ini dapat memberi kemudahan kepada pengunjung terutama kaki kaki pancing untuk melepak kan joran mereka disepanjang tepian pantai.

Dinasihatkan ,kawasan pantai ini masih lagi dalam keadaan semulajadi ,sama samalah kita jaga kebersihan dan jaga keselamatan diri dan ahli keluarga masing masing.

Haiwan liar seperti monyet,babi hutan,ular, serangga berbisa sangat mudah ditemui.

Sekian dulu dari maq ,

Asal dari kampung ❣️

Comments

POPULAR POST

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

2024 Tahun Pergi Pantai

Kes Covid 19 Apa cerita?

Tarikh Lahir Tahun Hijriah

Selesaikan semuanya didunia

Pantai Puteri ,Melaka

Tanda Ikan Sudah Masak

Ziarah Maktok Di Perak

Kisah Sejadah Kecil