Skip to main content

Soy Protein Nutrilite

 Assalamualaikum.

Bismillah..

Bila umur dah masuk 50an,apa yang maq fikirkan ialah kesihatan dan penampilan.

Alhamdulillah,pemeriksaan darah pada bulan 8/2021 menunjukan keputusan yang memuaskan  untuk  kolestrol tinggi dan tekanan darah tinggi maq. 

Walau bagaimana pun ,maq masih perlu makan ubat dari KKM dan masih terus amalkan makanan sihat termasuk ambil supliment sebagai " top up" mana vitamin & mineral yang kurang. 

Semua usaha ini untuk kesihatan dalaman terutama darah maq.Semoga keputusan darah semakin hari semakin memuaskan hasilnya. Inshaallah...

Kalini maq fokus untuk otot wajah,otot jantung ,mata ,rambut dan kuku . Maq cuba pula ambil soy protein.

Dah alang alang menjual ,kenapa tidak mengguna ,ye tak? harga pun masih mampu milik dengan potongan 20% untuk harga ahli.

Balang percubaan pertama .

Untuk sesuaikan dengan selera ,maq campur soy protein dengan serbuk coklat yang ada kat rumah ni ,tak lain tak bukan  " meelow " lah,rasanya memang wow! tip top !

Bila kita aging atau umur meningkat,peratusan collagen dalam badan kita semakin berkurangan. 

Apa kesannya bila berkurangan? Ia akan beri kesan kepada...

✅Otot mula mengendur

✅Uterus – tisu penghubung didalam uterus terdiri dari collagen. Usia meningkat, uterus makin lemah.

✅Otot jantung – otot jantung makin lemah sebab collagen semakin berkurang dan pengepaman darah makin lemah..

✅Mata – mata jadi semakin kabur

✅Tulang dan sendi – kekuatan tulang dan sendi semakin berkurangan seiring bertambah usia, hasilnya sakit lutut.

✅Kulit – dah mula ada jeragat dan garis-garis halus di wajah..

Untuk elakkan semua tu berlaku dengan mendadak dan buat maq sedikit kemurungan, maq usahakan dengan soy protein .

Apa istimewanya MINUMAN CAMPURAN PROTEIN AMWAY? 

✅ Diet yang MENGENYANGKAN 

✅ Membantu Memberi TENAGA yg cukup sepanjang hari

✅ Kulit CANTIK,  halus,  gebu & berseri

✅ Membantu Meningkatkan IMUN badan

✅ Membantu MEMUDARKAN PARUT & luka cepat sembuh

✅ Kulit tak menggelebeh jika berat turun

✅ Menggalakkan PEMBAKARAN LEMAK

✅ Mengandungi 9 asid amino yg penting dlm TUMBESARAN BAYI & IBU MENYUSU.

Apa yang maq harapkan ,usaha maq untuk diri sendiri ini memberikan hasil yang memuaskan. Siapa tak sayang diri sendiri kan?

Semoga Allah lancarkan semua urusan kita,💕









Okey ,sejujurnya ,benda baik adalah  untuk dikongsi kecuali suami yang baik,ia hanya untuk hak milik peribadi..betul ke betul?

Comments

norhidana said…
mula-mula bersemangat baca pasal soy protein nutrilite tapi ayat yang last tu paling win kak... hahahahha ye suami yang baik bukan untuk dikongsi tapi untuk disimpan utk diri sendiri
Madam Maq said…
Dana : hehehe ye semoga kekal sampai syurga suami tu kita simpan ,inshallah aamiin ,🤲

POST PALING POPULAR BLOG MADAM MAQ

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Assalamualaikum. Harini maq terpanggil untuk search permasalahan orang ramai. Terdapat ramai pewaris yang keliru nak buat macamana bila tanah pusaka mereka belum ditukar nama lagi tetapi pemilik asal sudah meninggal dunia? Pejabat tanah Batu Pahat. Sekadar hiasan. Baru baru ini maq ada terjumpa perbualan yang berkaitan dengan permasalahan ini. Tapi kes ini bukan berlaku dinegeri Johor tapi di Selangor Masalah yang dihadapi ialah : Masalah diatas telah mendapat respond dari beberapa orang netizen. Kes ini melibatkan tanah  pusaka dikawasan negeri Selangor. Maka mereka cadangkan pergi ke pejabat  dialamat dibawah ini. Dan bawah ini antara netizen yang dah selesaikan masalahnya melalui proses diatas. Ini respond beliau. Okey ,dari pemerhatian  dan pemahaman maq ,Untuk kes tukar  nama pada geran yang mana pemilik asalnya dah meninggal. Apa yang perlu dibuat ialah : - mula mula buat perbincangan keluarga, tentukan dahulu siapa yang layak memiliki tanah t

ILTIQA’ SAKINAIN

-Apabila Tanwin bertemu Hamzah Wasol Assalamualaikum. Sedikit perkongsian tajwid dalam Al Quran. Sebenarnya ramai orang akan terus baca ayat yang dibuat tu tanpa sedar bahawa sebenarnya bacaan tu perlu ditambah 'nun baris bawah'. Contoh bagi  Tanwin ( baris 2 bawah pada huruf zal) Hamzah wasol ( tanda bulatan diatas huruf alif)  "Apabila Tanwin bertemu dengan Hamzah Wasol, maka Tanwin tadi dibaca dengan satu baris dan ditambah Nun Baris Bawah." Kalau kita perasan, nak bunyikan ayat dalam bulatan tu pun agak janggal. Tapi, kalau takde ilmu, kita main hentam jelah. Ada 34 tempat di dalam Al Quran yang perlu ditambah dengan 'nun baris bawah'. Ambik pen tanda sendiri tau: Muka Surat 27 Surah Al Baqorah Ayat 180 Muka Surat 151 Surah Al A’raf Ayat 8 Muka Surat 170 Surah Al A’raf Ayat 158 Muka Surat 172 Surah Al A’raf Ayat 164 Muka Surat 173 Surah Al A’raf Ayat 177 Muka Surat 190 Surah At Taubah Ayat 24 Muka Surat 191 Surah At Taubah

Melihat matahari terbenam diTanjung Agas ,Muar

  Assalamualaikum. Bismillah.. Pada hari Jumaat minggu lepas ,maq ke bandar Muar.Niat asal nak ziarah ibu mertua je kat kampung.Dah hampir 4 bulan tak balik kampung sebab tak boleh merentas daerah. Dan bila dah boleh merentas ,maq takkan nak terburu buru nak balik kampung tukan, maklumlah Covid19 ni bukan boleh dilihat. So terpaksa lepaskan anak anak ibu mertua yang lain balik dulu ,maq lah anak menantu yang terakhir ziarah beliau. Takpalah asalkan ingat jalan balik kampung tu lagi hehe.. Tak lama pun kami kat kampung, lepas asar kami plan nak balik Batu Pahat semula tapi tetiba rasa lama nya tak ke Tanjung Agas, Muar.Semenjak covid19 melanda ,langsung tak dapat jalan jalan kesana. Jarak kampung mertua dengan bandar Muar ambil masa 1 jam lebih.Kalau dulu tak sampai pun satu jam rasanya ,sekarang kenderaan dah banyak so sejam lebih jugaklah makan dia. Sampai sana setengah jam lagi nak azan maghrib.Maq ambil peluang ni untuk melihat matahari suasana terbenam. Ada satu kawasan yang memang

Keturunan Rasulullah ada di Batu Pahat

Assalamualaikum. Alhamdulillah wasyukurillah. Dalam rehat yang penuh kerehatan dah masuk hari ke enam.  Maq baru tahu kisah ini. Rupanya selama ini ada keturunan Rasulullah di Batu Pahat ini.  Malangnya Wali Allah itu sudah pun meninggal 10 tahun yang lalu. Habib Syed Ali bin Ja'far Alaydrus. Dalam seminggu ni maq dah selongkar hampir kesemua  google dan youtube yang berkisah mengenai arwah habib ni. Allahhu sayang nya maq tak tahu semua tu sebelum ni. Menurut penjaga makam arwah habib,  wali Allah memang takkan dikenali oleh orangramai ketika hayatnya, mereka hanya akan terkenal setelah mereka meninggal dunia. SubhanAllah.. Keturunan Rasulullah ini mempunyai ilmu yang tinggi. Wali Allah ini mempunya syafaat yang Allah izinkan untuknya. Hidup serba sederhana dan sangat merendah diri dan beliau sangat memuliakan tetamunya. Bila dah tonton banyak video  mengenai beliau, timbul rasa malu dalam diri maq. Allahhuakhbar. Hamba Allah yang punya banyak ilmu,  puny

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Assalamualaikum. Alhamdulillah, untuk pertamakalinya maq  dan family  kesini . Ke Pantai Perpat , Rengit, Batu Pahat, Johor. Wah bagi alamat penuh tu. Kalau  dari luar anda takkan tahu kat kampung Perpat laut tu ada pantai secantik ini. Anda lihatlah sendiri. Maha suci Allah, indahnya.. Tanpa edit* Gadisku tak ketinggalan berposing Nak keluar ke tak ek?  Keluar ke tak?  Hehe masing masing malas nak berjemur tengah panas Cuma tinjau jek lepas tu masuk kereta semula sebab  cuaca panas, kanda tak tahan bahangnya. 😂 haishh.. Dia pun nak begambau jugak tu  Bendera Johor berkibar megah disitu Teka teki : ada berapa ekor monyet dalam gambar ini? Siapa betul jawab maq bagi menang.  Waktu kami kesini adalah selepas solat asar tapi dia punya panas,  amat menduga sanubari.. Apa yang menarik disini pada pandangan mata  tua maq : - kawasan nelayan yang bersih, indah dan tenang - pantainya semulajadi - ada sebuah warung untuk para pengunjung  dan 

Air Pasang besar Di Batu Pahat

 Assalamualaikum. Semalam kita dikejutkan dengan kejadian letusan gunung berapi Semeru di Jawa Timur ,Indonesia. Kejadian yang melibatkan kediamana ratusan penduduk dilereng kawasan berhampiran. Hanya Allah yang Maha mengetahui setiap apa yang sudah belaku,akan belaku dan belum belaku. Alam ini milikNya. Semoga mereka diberi perlindungan oleh Allah swt.  Harini pulak , 5/12/2021 ,dipantai selat melaka telah berlaku air pasang besar. Yang mana ianya melibatkan kawasan persisiran pantai disepanjang selat tersebut , termasuklah kawasan pantai di Daerah Batu Pahat.  Gambar atas ⬆️ dikampung Parit Balak ,Koris. Atas ni kawasan pantai dikampung halaman maqnie.Sepanjang maq duduk sini sejak lahir hinggalah berkahwin dan sampailah sekarang, inilah pertamakali maq dapat lihat air laut melimpah ke sungai kecil depan rumah penduduk kampung . Namun dirumah keluarga maq , dikhabarkan tiada air pasang yang singgah.Ini disebabkan kawasan tersebut agak tinggi keadaannya. Alhamdulillah. Video & gam

Asam Pedas di Teluk Wawasan, Simpang 5, Batu Pahat

Assalamualaikum. Semalam selera maq request asam pedas di Parit Hj Salam, Simpang 5,Batu Pahat. Di kedai Asam Pedas Teluk Wawasan. Video jalan masuk ke arah kedai. Plan awal nak makan je kat situ tapi memandangkan masih awal lagi untuk lunch, maq rasa maq pun sempat lagi masak nasi seperiuk,  so kami tapau je asam pedas.  Kalini maq pilih asam pedas ikan jenahak , Rojak tauhu  dan ABC.  Alhamdulillah. Bawah ni gambar ketika disana. Tengoklah atas pintu tu, macam macam orang kenamaan pernah singgah termasuklah Sultan Johor. So anda boleh tahu bagaimana hebatnya rasa asam pedas disini.  Pintu dapur kedai. Maq tungga gadis buat ABC disitu. Malangnya ada pelanggan yang merokok ditepi kedai tersebut. Hmmm belakang kedai makan pun masih kurang 3 meter bro. Lastly gadis ABC tegur "pakcik,asap rokok kan terbang merata nanti,merbahaya!" hehe,tak pasal pasal kena sekolahkan.  Jeti nelayan yang baru dibina. Batu batu tepi sungai tu pun baru diletak. Dulu maca

Jus Halia produk Nona

Assalamualaikum. Minggu ni encik suami kemaruk nak minum jus halia panas. Maq beli ketika beli stock barang dapur pada awal bulan haritu. Maq ingat maq je yang minat nak minum jus halia , untuk buang angin dalam badan , rupanya encik suami juga . Siap minta maq tolong ingatkan beliau untuk repeat beli ! Allah hu.. Habiskanlah dulu stock nya dong.. Produk Sri Nona Food Industries Fungsi halia ramai dah tahu kan,paling utama untuk lawaskan pembuangan " gas beracun " dari sistem badan kita. *Sedikit info mengenai minuman ini. - ia adalah serbuk halia berserat semulajadi. - tiada bahan kimia dan bahan tiruan. - boleh minum panas dan sejuk. - boleh diminum bersama teh ,kopi , susu dan sebagainya sebagai perasa tambahan. - boleh dijadikan makanan tambahan bila diambil bersama kuning telur dan madu. *Mengandungi sukrosa ,halia dan madu. * halal Malaysia. * boleh melegakan sakit sakit angin pada badan ,pening kepala. * penyediaan mudah. Cuma perlu banc

Kelebihan Zikir Ya Latiff

Assalamualaikum. Antara kelebihan Zikir Ya Latiff. ( Asmaul Husna ) 1. Berkesan membentuk peribadi anak-anak dan menangani kerenah anak untuk mengurangkan masalah kedegilan dan panas baran anak dan juga supaya anak mudah menerima pelajaran apa yang diajar oleh gurunya . 2. Sebagai Suami/ isteri atau yang masih bujang ( ingin mendekatkan jodoh) , Perbanyakkan Membaca Zikir Ya Latiff sambil berniat di dalam hati melembutkan hati diri sendiri, melembutkan hati pasangan Suami / isteri atau pasangan kekasih, Meredakan ketegangan rumah tangga, meredakan sifat marah, mengelak perceraian dan melembutkan hati musuh.. 3. Bagi yang ingin mendapatkan kemurahan rezeki, mendapatkan pekerjaan, kenaikan pangkat dan melariskan perniagaan atau menghadapi peperiksaan atau temuduga. Perbanyakkan Membaca Zikir Ya Latiff dan surah as-Syura ayat 19 ( seperti di atas) sambil berniat apa yang di hajati.. Insha Allah mudah²an berjaya 4. Juga dikatakan dengan izin Allah perbanyakkan membaca Zikir

Kad kena telan mesin Atm

Assalamualaikum. Alhamdulillah , hari ini hari Jumaat , dan maq cuti? Ya, pastinya cuti.  Johorean dan Jumaat diserikan dengan cuti. Alhamdulillah.. Tapi awal pagi ni encik suami dah berkerut dahi sebab kad bank beliau kena telan dengan mesin atm. Okey ,nak jadikan cerita , pukul 9pagi kami (maq dan encik suami) pergilah ke bank yang nakal itu. Rupanya bukan kad encik suami jek kena telan, kad dia , dia , dia pun kena . Maq kira kira dalam 5/6 orang dah terima nasib yang sama pagi ni . Huhu tragedi Jumaat betul lah. Untuk selesaikan masaalah ini , pertama , encik suami ke kaunter nombor 8 . Bila aduan dibuat , maq tengok jam , tengok pegawai bank tu , tengok jam lagi , tengok encik suami , akhirnya dalam 15 minit selesai. Kes wife over thinking kah ini ? Maq : dapat ke ambil kad dalam mesin tu, bang ? Encik suami : kalau nak tunggu orang yang bertanggungjawab buka mesin tu , mahu mahu minggu depan abang baru dapat kad tu. Maq : dah tu abang  nak buat apa? Encik s