Skip to main content

Jom Berkongsi Rezeki

 


Assalamualaikum.

Dengan keadaan dunia sekarang, ekonomi sudah mula menampakkan sedikit kerisauan.

Untung jadi rakyat Malaysia, dalam tempoh setahun lebih ,setiap masa diberi bantuan oleh kerajaan. Apa pun yang rakyat pertikaikan ,bantuan demi bantuan tetap ada. Berbeza dengan nasib rakyat di negara negara lain. Namun rakyat Malaysia masih gagal bersyukur, malah setiap saat mencari kesalahan kerajaan. 

Maaf ,maq bukan ahli politik dan maq langsung  tak berminat nak ambil tahu hal politik apatah lagi nak sokong parti itu atau parti ini. Ini pandangan mata tua maq sahaja. Sejujurnya maq nak cakap ,rakyat kita dah semakin kurang bersyukur ...Allahhu..

So,untuk langkah seterusnya,maq ambil peluang ini untuk bantu masalah ekonomi orang keliling. Maq nak bantu mereka tambah duit poket.

Maq nak pelawa siapa siapa (readers diseluruh Malaysia ) yang nak jadi dropship/ejen perfume D'Calysta boleh terus je whatsapp (01161721922) Maqnie💕

Syarat syarat nak jadi ejen.



Orang bisnes ni ada banyak pendapat,

ada orang dapat rm0.50 pun dah kata untung.

ada orang dapat rm5.00  katanya itulah untung.

ada orang dah dapat rm50.00 katanya belum untung untung lagi.

ada orang dah dapat rm500.00 katanya baru lah ada untung sikit.

ada orang dapat hingga rm5000.00 katanya banyak tu mana ada untung ?

Bagi maq ,berniaga dan dapat berkongsi rezeki dengan oranglain,itulah keuntungan buat maq.Maq tak kata pendapat yang atas tu salah, itu pendapat mereka dan itulah cara mereka berniaga.

Anda nak tambah duit poket dengan berniaga? Hubungi nombor kat atas tu ,wasap je bila bila masa, yang penting jangan whatsapp selepas pukul 11.00malam. Nanti encik suami yang reply , Sebab maq dah dilamun mimpi indah.








Comments

Warisan Petani said…
Semoga meriah sambutannya
Madam Maq said…
WP, moga moga..aamiin..

POST PALING POPULAR BLOG MADAM MAQ

Kad kena telan mesin Atm

Assalamualaikum. Alhamdulillah , hari ini hari Jumaat , dan maq cuti? Ya, pastinya cuti.  Johorean dan Jumaat diserikan dengan cuti. Alhamdulillah.. Tapi awal pagi ni encik suami dah berkerut dahi sebab kad bank beliau kena telan dengan mesin atm. Okey ,nak jadikan cerita , pukul 9pagi kami (maq dan encik suami) pergilah ke bank yang nakal itu. Rupanya bukan kad encik suami jek kena telan, kad dia , dia , dia pun kena . Maq kira kira dalam 5/6 orang dah terima nasib yang sama pagi ni . Huhu tragedi Jumaat betul lah. Untuk selesaikan masaalah ini , pertama , encik suami ke kaunter nombor 8 . Bila aduan dibuat , maq tengok jam , tengok pegawai bank tu , tengok jam lagi , tengok encik suami , akhirnya dalam 15 minit selesai. Kes wife over thinking kah ini ? Maq : dapat ke ambil kad dalam mesin tu, bang ? Encik suami : kalau nak tunggu orang yang bertanggungjawab buka mesin tu , mahu mahu minggu depan abang baru dapat kad tu. Maq : dah tu abang  nak buat apa? Encik s

ILTIQA’ SAKINAIN

-Apabila Tanwin bertemu Hamzah Wasol Assalamualaikum. Sedikit perkongsian tajwid dalam Al Quran. Sebenarnya ramai orang akan terus baca ayat yang dibuat tu tanpa sedar bahawa sebenarnya bacaan tu perlu ditambah 'nun baris bawah'. Contoh bagi  Tanwin ( baris 2 bawah pada huruf zal) Hamzah wasol ( tanda bulatan diatas huruf alif)  "Apabila Tanwin bertemu dengan Hamzah Wasol, maka Tanwin tadi dibaca dengan satu baris dan ditambah Nun Baris Bawah." Kalau kita perasan, nak bunyikan ayat dalam bulatan tu pun agak janggal. Tapi, kalau takde ilmu, kita main hentam jelah. Ada 34 tempat di dalam Al Quran yang perlu ditambah dengan 'nun baris bawah'. Ambik pen tanda sendiri tau: Muka Surat 27 Surah Al Baqorah Ayat 180 Muka Surat 151 Surah Al A’raf Ayat 8 Muka Surat 170 Surah Al A’raf Ayat 158 Muka Surat 172 Surah Al A’raf Ayat 164 Muka Surat 173 Surah Al A’raf Ayat 177 Muka Surat 190 Surah At Taubah Ayat 24 Muka Surat 191 Surah At Taubah

Susu sejat ganti santan kelapa

Assalamua'laikum .. Berkongsi kita sekali lagi . Kalini maq nak beritahu ,hampir 2 tahun dah maq tukar santan kelapa dengan susu cair. Susu dalam tin tulah . Harga dalam anggaran rm 2.60 setin. Yang biasanya orang guna untuk buat koktail , buat ABC , buat kek , puding dan bagai lagi . Semua jenama boleh guna , asal anda mampu beli . Maq biasa guna jenama ini. Okey Maq ada beberapa soalan yang perlu dijawab. 💜Boleh ke maq kalau dibuat masak untuk gantikan santan ? Jawapan maq : semua jawapan ada padamu.. - lirik lagu Aiman Tino pulak 🙊- haha ya , memang boleh sangat sangat. Maq masak kari guna susu ni , masak lomak cili api guna susu ni ,sambal goreng ,pechel , masak sayur goreng pun guna susu ini . Hasilnya ? Maq makan nasi dan bertambah nasinya,  Awesome !! 💜Yakin ke hebat rasanya maq ? Jawapan maq  : selera maq selera dinasour , sedap je 😂 tapi selera cerewet encik suami pun boleh layan kot , so , memang masuk lah citarasanya . 💜Kenapa maq pilih susu ni

Pesanan SMS dari MKN

Assalamualaikum. Harini sengaja maq kongsi beberapa pesanan ringkas (sms) dari MKN (Majlis Keselamatan Negara) kat dalam blog ini. Ini semua pesanan pesanan yang maq dapat dalam galeri sms fon maq. Zaman serba serbi canggih ni, bukan selalu orang nak hantar sms kat kita, ye tak? Tapi sejak  PKP covid19 ni, rajin naw dapatnya. Sis is teruja gitu. Jadi maq pun ambil keputusan untuk copy & paste dan simpan kat blog ni. At least ada jugak kenangan kenangan waktu PKP covid19  pada 2020 ni. Sentimental value ni uii, 😂  ( macam dah takda kerja lain dah aku ni,hahaha ) PKP tahap 1 : ❤RM0. PERINGATAN Jika ada keperluan untuk membeli barangan keperluan/ubat-ubatan, hanya seorang wakil atau ketua keluarga sahaja dibenarkan keluar dari rumah. ❤RM0. RM500 juta peruntukan tambahan akan disalurkan kepada Kementerian Kesihatan untuk pembelian peralatan perubatan bagi usaha menangani COVID-19. ❤RM0. Tindakan tegas akan diambil oleh MCMC dan PDRM untuk mengekang berita palsu menge

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Assalamualaikum. Harini maq terpanggil untuk search permasalahan orang ramai. Terdapat ramai pewaris yang keliru nak buat macamana bila tanah pusaka mereka belum ditukar nama lagi tetapi pemilik asal sudah meninggal dunia? Pejabat tanah Batu Pahat. Sekadar hiasan. Baru baru ini maq ada terjumpa perbualan yang berkaitan dengan permasalahan ini. Tapi kes ini bukan berlaku dinegeri Johor tapi di Selangor Masalah yang dihadapi ialah : Masalah diatas telah mendapat respond dari beberapa orang netizen. Kes ini melibatkan tanah  pusaka dikawasan negeri Selangor. Maka mereka cadangkan pergi ke pejabat  dialamat dibawah ini. Dan bawah ini antara netizen yang dah selesaikan masalahnya melalui proses diatas. Ini respond beliau. Okey ,dari pemerhatian  dan pemahaman maq ,Untuk kes tukar  nama pada geran yang mana pemilik asalnya dah meninggal. Apa yang perlu dibuat ialah : - mula mula buat perbincangan keluarga, tentukan dahulu siapa yang layak memiliki tanah t

Yasin 7 Mubin Ketika PKP

Assalamualaikum. Surah Yasin adalah hati Al Quran. Setahun lalu maq telah diperkenalkan dengan satu lagi fadilat surah Yasin. Iaitu kelebihan Yasin 7 Mubin. Bila maq buat carian di google, page bonda difacebook pernah update mengenai Yasin 7 Mubin ini beberapa tahun lalu. Bawah ini antara apa yang telah dikongsikan. Cara Melaksanakan Bacaan Yassin 7 Mubin =============================== Antara fadhilat Yasin 7 Mubin ialah: 1. Pendinding dari gangguan jin dan syaitan. 2. Memanggil anak-anak yang lari dari rumah. 3. Melindungi diri dari difitnah atau dizalimi manusia. 4. Dibaca bagi pesakit yang sedang tenat (baca pada air untuk diminum). 5. Untuk mendapatkan semula barangan berharga yang telah dicuri atau hilang seperti anak,kenderaan,barang kemas dan sbgnya. (Tidak boleh dibaca bagi barang kurang berharga ataupun barang yang boleh luput seperti buah durian atau yang sejenis dengannya). Perlu ditegaskan,ini adalah satu kaedah zikir, janganlah meletakkan pergant

Pewangi Bilik dari Eco shop

Assalamualaikum.. Bila sebut haruman bilik /ruang rumah, maq suka haruman yang lembut dan segar. Sebelum ini maq guna haruman yang jenis semburan. Macam produk dalam  gambar bawah ni.Jenama pstt!  Psstt!! ( bukan nama sebenar) Bila kerap sangat sakit dada sejak kebelakangan ini,maq dah mula alah pada bau yang di semburnya setiap hari.Kalau di 'off'kan, nanti ruang bilik macam kosong pulak tanpa bauan.  Ala cerewetnya bila dah jadi orang tua ni. Serba serbi tak kena.. Ahad lepas maq pergi Eco Shop.  Orang suka panggil " kedai dua hinggit seposen " .. Dan yang bestnya setiap kali maq ke kedai Eco, kedai tu sentiasa dipenuhi umat manusia!  Di Batu Pahat ni maq dah masuk  2 kedai Eco. - di Jalan Bukit Pasir - di Parit Sulong. Dua dua kedai tak pernah sunyi, sentiasa padat dengan  pengunjung.  Apa tidaknya,  rm 2.10 je setiap barang,  memang berbaloi . Maq tertarik dengan produk bilik mandi dia.Yang terkini maq beli sabun mandi yang ada banyak pilihan.

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Assalamualaikum. Banyak kawasan istirehat di daerah Batu Pahat ni tapi ada beberapa tempat yang maq belum pergi. Antaranya Bukit Tanjung ( Tanjung Hill ). Kenapa maq tak pernah pergi sedangkan kawasan tu terletak hanya 1kilometer dari kampung halaman maq ( Pekan Koris) 1- kawasan tanjung ni jauh jaraknya dari jalanraya utama.  Untuk kesini kena naik motosikal atau kereta. Zaman maq muda muda mana ada kereta dan motosikal, basikal pun tak punya. Yang ku punya hanya cinta.. Huhu melalut sudah.. 2-  Dulu dulu, disini merupakan kawasan tentera tentera buat latihan,jadi agak mustahil ibubapa maq nak lepaskan anak dara sulung dia kesini.  Bahaya! 3 - ada kawasan perkuburan lama kat sini.  Bila sebut kawasan kubur, sebagai remaja masa tu, kami lebih kepada seram.  Padahal kuburlah tempat terakhir kita disemadikan nanti. Semalam sempat maq cari lokasi tersebut.  Tanjung Hill atau Bukit Tanjung. Tapi maq tak naik pun atas bukit tu sebab keadaan terlalu sunyi, cuma ada, 2/3 orang

Kek Susu ( bakar )

Assalamualaikum. Teringin nak masak kek susu bakar. Pernah masak kek susu tapi masak dengan cara kukus. Rasa sedap tapi agak kurang sikit kegebuan keknya. Jumpa di youtube resepi kek susu bakar ni. Makanya maq olah resepi dengan bahan bahan yang ada dalam stock maq. Bahan bahan kek susu. 5 biji telur gred B 1 cawan tepung kek ½ cawan tepung jagung ½ cawan susu tepung ¾ cawan gula pasir ¼ cawan susu fresh 40 gram ovelet 90 gram margerin ( dicairkan ) ❤Sebelum mengadun,pastikan oven telah dipanaskan . Suhu 150' / selama 10 minit. (oven maq ,oven anda ikut pada suhu yang biasa anda guna je ) Cara buat, ❤Campurkan kesemua bahan kecuali margerin cair. Kacau guna mixer sampai adunan jadi putih dan gebu. Masukan margerin yang telah cair tu sikit sikit. Pastikan margerin tu dah betul betul sejuk ye. Kacau dengan spitula. Kaup balikan supaya adunan sekata. Tuang dalam acuan. **jangan lupa sapukan margerin kat loyang sebelum tuang adunan . ❤Nak hias kek? Ambil sediki

Hari Raya PKP 3.0

Assalamualaikum Salam Hari Lebaran buat semua. Bagi maq sambutan aidil fitri 1442 hijrah ini lebih sunyi berbanding aidilfitri 1441 hijrah lalu.  Pada tahun ini hanya kami bertiga menyambutnya diawal pagi raya tadi. Kami redha.. Hari raya PKP 3.0 amat terkesan bilamana kegembiraan raya itu disulami dengan berita berita  penderitaan saudara muslim  di Palestin yang senantiasa dimuat turun disemua media dan laman sosial.Mereka sebenarnya  jauh lebih menderita daripada kita yang cuma tak dapat keluar rumah untuk beraya ziarah saudara mara dan rakan taulan. Bersyukur dengan apa yang kita ada saat ini. Alhamdulillah... Semoga Allah melindungi semua umat Muhamad diatas mukabumi ini.  Hapuskan musuh islam.  Hapuskan pengkhianat bangsa dan agama.  Hapuskan nafsu yang selalu merasuk diminda. Video raya peribadi. Saja edit sebab nak elak mata dari tidur lepas makan ketupat,😂.Dah kurang kerja lah tu! Tajuk : yang jauh kita dekatkan.