Maq masak ketam

Assalammualaikum

Bila cuti panjang , anak anak ada je  permintaan yg harus dipenuhi oleh orang tuanya . selain ajak berjalan jalan , mereka pun bijak memberi maq menu yg enak untuk dimakan .Kali ini mereka teringin nak makan ketam masak lemak cili padi !

Dimusim perayaan ni maq bingung dimana maq nak cari ketam. Satu pasar Batu Pahat maq cari , hanya jumpa 3ekor ketam yg diberi harga rm28 ! Wow ! Benda edisi terhad memang begini lah harganya. Dengan harga tak masuk akal tu suami melarang maq beli  . Ok maq abaikan penjual yg cekik darah tu .


Kemudian maq cari ketam di Aeon Big pulak. Alhamdulillah jumpa ketam dgn harga rm 18.00/ kg .tapi ia bukan lagi ketam fresh rasanya.Ketam dingin beku !


Tetapi bila teringatkan anak yg nak makan , maka maq pilihlah  beberapa ekor yg agak separuh segar.


Alhamdulillah ..dibawah inilah hasilnya .. Terima kasih Allah untuk tiap rezeki yg diberi . meriah sungguh suasana meja makan ketika anak anak maq makan ketam ni . maq cuma mampu ketawakan je lihat telatah mereka ketika mengetuk sepit ketam tu .ianya kelihatan seperti "hakim yg tidak bertauliah " hehhe


Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Melepaskan rindu dalam kereta

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Susu sejat ganti santan kelapa

Pesanan SMS dari MKN

Kek Susu ( bakar )

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Senarai Doa yang boleh kita selitkan dihari arafah

Pesanan MKN