Skip to main content

Jamu untuk cergas aktif


Assalamualaikum

Alhamdulillah ,masih ingat yang maq ada blog ,hehe lama benau tak naip ni. Hampir aja terlupa yang diri ni ada blog yang dah aktif sejak 2011.

Sesaorang bertanya ," maq , buat blog ada income tak?"

Maq jawab : " ye ,jika blogger itu ada letak iklan iklan , masuklah sebab itulah antara pendapatan sampingan mereka. Selain review secara live dan buat promosi dilaman sosial lain. Tapi macam blog maqnie ini lebih kepada blog peribadi dan maq takda pasang iklan . Dulu adalah  letak nuffnang tu ,tapi dah remove sebab ,sebab,sebab? Haaa sebab takda sebab apa pun , saja nak remove nya ,hehehe"

Blogger review barang yang dia guna itu riak? Menunjuk nunjuk? Kerek ? Bangga diri ?  Haa itu hanya pendapat segelintir orang yang bukan blogger , tetapi bagi  mereka yang " berdarah blogger " itu sumber rezeki. Mungkin sumber rezeki pada pemilik blog atau mungkin sumber rezeki pada penjual barangan tersebut. Atau sumber rezeki kepada keduanya. Waallah hua'lam ~

Apa pun tujuan kami satu jek, kami mahukan kebaikan yang dikongsi itu dikecapi bersama. Yes! Kita kongsi yang baik baik , kita dapat juga yang baik baik. Mungkin kebaikan itu bukan pada apa yang kita kongsi , barangkali kebaikan itu datang dari sudut lain . Perbetulkan niat ,insyaAllah Allah Maha Mengetahui.

Oklah ,cakap banyak tak guna ,harini nak tunjuk satu lagi produk hasil kerja orang Melayu ,Malaysia untuk wanita diluar sana. Produk keluaran Camar Haryan ( CH) . Maq dah pun cuba dan untuk produk ni maq mampu kata   "wow , memang dasyat" !


Nama pun dah dasyat
- Jus Dara Kencang -
Khasiat khasiat nya :
*nampak muda
*menstabilkan hormon
*memberi tenaga dalaman
*menghilangkan stress
*menguatkan rahim
*mempercepatkan luka bersalin
*mengecutkan peranakkan
*vagina lebih grip
*menegangkan payudara
*menaikan seri wajah
*menambahkan susu badan
*mengurangkan sakit sengugut
*memperbetulkan kitaran haid
*menguramgkan keputihan
*melancarkan peredaran darah
*meningkatkan imunisasi badan
*menghilangkan lesu dan sakit badan
*melegakan sakit tumit dan sendi
*memberi rasa ghairah pada isteri yang kurang"berselera" 

Jus ini maq minum dah masuk bulan kedua. Kesan dia memang wow. Sebabnya walaupun maq bangun seawal 4/5 pagi ,maq masih cergas aktif sehingga pukul 10/11malam. Tidak diganggu oleh rasa mengantuk yang selalu maq alami selepas waktu makan tengahari . Maknanya maq tak perlu tidur siang ,walaupun bangun awal pagi. Disamping tu badan rasa ringan dan boleh adjust masa dengan tenang walaupun kerja rumah dan tugasan sebagai baby sitter ni kekadang boleh bikin kita  stress ! Maq sekarang lebih kepada "cool jekk " , dah tak panik , dapat kawal rasa  marah marah , dah tak cepat bosan , dah tak mudah rasa malas , dah tak kuat makan dan walaupun baru sebulan minum , sesaorang ada tegur maq haritu. Kata dia ,

" muka maq dah cerah dan berseri seri , maq pakai apa? " Allah hu , terharu nya saya . 😍 Pastinya kalau duduk rumah , apa pun maq tak pakai. Hanya 'pakai' baju dan seluar jek ,😂


Okey tutup cerita pasal maq , nak beritahu lagi ni. Jamu kat atas tu di perkenalkan oleh Puan Misi yang maq jaga anak nya. Dia pun sejak minum jamu tu , katanya dua tahun dia kerja tanpa ambil m.c . Kiranya daya tahanan badan dia elok jek. Dan lagi gaya pemakanan pun boleh mempengaruhi kesan jamu .

Rm 25/botol .520ml

Kandungan jamu  antaranya air kunyit,air asam jawa,manjakani,madu

Wanita selepas bersalin boleh ambil selepas 20hari pantang untuk elak baby terkena sakit kuning.

Rasanya sedap ,boleh disimpan dalam petiais

Boleh minum setiap hari , sekali pagi dan sekali lagi malam. Boleh juga minum berselang seli kerana ianya bukan makanan tambahan tapi jamu.

Sebotol boleh tahan sebulan .

Waktu uzur tak boleh minum.

Nak cuba ? Dm kat twitter atau  diinstagram  maqnie nurseri. Maq tak jual ya ,maq hanya promote sebab maq rasa ianya memang beri kesan yang sangat elok. Maq dah cuba , anda bila?


Nota Maq : Ada banyak lagi nak dibebelkan ni tapi jari maq dah letih naip , 😂

Comments

Popular posts from this blog

Jalan Jalan 22hb Ogos 2026

  Bismillah, Semalam encik suami bawa Maq dan Aida pergi makan dekat Pekan Rengit,Batu Pahat,Johor. Jaraknya ambil masa 15-20 minit jugak dari Bandar Penggaram nak ke Rengit.Apa yang istimewanya kedai makan kat Rengit tu?  Nama kedai makan ini Santai Rengit Station. Kedai ni baru je beroperasi pada awal bulan Ogos tahun ini. Untuk menarik pelanggan kenal kedai makannya,pemilik kedai telah buat jualan buffet untuk pelanggan. Promosi bermula pada 15hb Ogos hingga 28 Ogos 2026 sahaja. Jika ada rezeki lagi owner akan sambung lagi buffet RM9.90 ini ke bulan seterusnya ,kata hostnya di tiktok Live. ❤Makan pagi : seawal 7.00 pagi sudah bermula. Menu : nasi lemak,nasi kerabu,soto,mee goreng & makanan goreng goreng & Air - caj RM9.90 ❤Makan tengahari : seawal 11.00 pagi hingga 5.00 petang.Hampir 50 jenis lauk pauk disediakan.Air minuman panas & sejuk.Ada juga buah disediakan.Makanlah semampu yang korang boleh makan - Caj RM9.90 Korang rasa berbaloi? Maq rasa sangat berbaloi...

Musim Majlis Kahwin,Musim Jerebu & Musim Love Scammer

IPU Negeri Johor  Bismillah, Lama dah blog ni sepi tanpa kata kata dari seorang Maqnie.Maq busy sikit beberapa hari kebelakangan ni.Lagi pun musim jerebu ni mood malasnya lebih berbanding rajin.Line internet pun kejap OK kejap KO.Itupun salah satu punca blog sepi. Maq sambut hari merdeka? Takkkk.Kami laki bini busy menghadirkan undangan majlis orang raikan anak mereka jadi raja sehari.Bermula dari 29hb Ogos ,melarat larat sampai harini ( 5hb September). Peluh ni pun dah berbau nasi pengantin,dah bau ayam masak merah,bau dalca ,bau kambing pun macam dah ada sesikit.Hehehe siapa percaya pendek umur! Nasi pulak di setiap majlis dihidang dengan nasi Beryani,nasi minyak,nasi jagung,nasi hujan panas ,hujan ributlah.Macam macam ado.Semua itu rezeki. Dalam sehari ada sampai 3/4 rumah yang nak kena pergi.Tak datang kang berdosa pulak. Orang dah jemput,kan?Last² balik rumah tekak jadi loya sebab semua rempah ratus dan manis manisan tu sedang rancak berperang dalam usus perut.Maklom sistem ba...

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Assalamualaikum. Alhamdulillah, untuk pertamakalinya maq  dan family  kesini . Ke Pantai Perpat , Rengit, Batu Pahat, Johor. Wah bagi alamat penuh tu. Kalau  dari luar anda takkan tahu kat kampung Perpat laut tu ada pantai secantik ini. Anda lihatlah sendiri. Maha suci Allah, indahnya.. Tanpa edit* Gadisku tak ketinggalan berposing Nak keluar ke tak ek?  Keluar ke tak?  Hehe masing masing malas nak berjemur tengah panas Cuma tinjau jek lepas tu masuk kereta semula sebab  cuaca panas, kanda tak tahan bahangnya. 😂 haishh.. Dia pun nak begambau jugak tu  Bendera Johor berkibar megah disitu Teka teki : ada berapa ekor monyet dalam gambar ini? Siapa betul jawab maq bagi menang.  Waktu kami kesini adalah selepas solat asar tapi dia punya panas,  amat menduga sanubari.. Apa yang menarik disini pada pandangan mata  tua maq : - kawasan nelayan yang bersih, indah dan tenang - pantainya semulajadi ...

Ainul Mardhiah 2 Tahun 6 Bulan

 Assalamualaikum.  Lama tak kongsi cerita pasal Baby A. M.Siapa baby A. M?Pastinya Ainul Mardhiah, cucu pertama maq tu. Pejam celik pejam celik, sekarang Ainul dah berusia 2 tahun setengah. Kejap je masa berlalu. Alhamdulillah  sudah semakin cerdik sekarang ni. Biarpun dah lebih setahun dia telah dijaga oleh mamanya sepenuh masa, namun bila mama ada urusan yang terpaksa tinggalkan Ainul dengan tokmaknya,Ainul tak meragam pun.Malah dia pernah pesan kat maq,  " kejap eah tok, mama kua jap, atok wait eah.. " Haish..tak tau la siapa yang jaga siapa sekarang ni. Tapi Alhamdulillah,Ainul budak yang mudah dididik.Insyaallah. Nak lihat telatah alainul Mardhiah diusia 2 tahun ni? Bawah ada beberapa gambar terbaru beliau.    Antara reaksi wajahnya bila ajak selfie.Dah reti malu tengok muka sendiri kat skrin fon.Tapi bila ajak bergambar di tempat yang dia seronok tu,kemain lagi dia beraksiiiii...  Kemain lagi dia bergaya. Suka meniru gelagat orang di sekeliling....

Giveaway Wang Tunai Rm1000 by Mamapipie & Friends

Giveaway Wang Tunai RM1000 by Mamapipie & Friends . Ini adalah sticky post sehingga 29 February 2020 nanti. So sehingga itu, entry terbaru mama ada di bawah post ini ye. Jom ramai-ramai join  Giveaway Wang Tunai RM1000 by Mamapipie & Friends. Giveaway Wang Tunai RM 1000 Mamapipie & Friends Syarat-syarat Penyertaan Giveaway Wang Tunai RM1000 by Mamapipie & Friends Terbuka kepada blogger yang menetap di Malaysia bagi memudahkan urusan bank in wang tunai Buat satu blog post bertajuk " Giveaway Wang Tunai RM1000 by Mamapipie & Friends ". Tepek banner di atas beserta link ke post ini.  Boleh copy code html yang mama dah sediakan di bawah post ni bagi memudahkan kerja korang. Tag 3 rakan  Wajib Follow Youtube ibusyurga: Klik Sini -> Youtube ibusyurga Wajib Follow & Letak Blog di bawah ke dalam Bloglist korang Ibusyurga.blogspot.com   Sukamakanjalan.blogspot.com   www.dawaibesi.com www.guamansyarie.com http...

Tukar je status isteri dia

  Assalamualaikum.  Busy sejak beberapa harini. Biasalah urusan dunia mana pernah habis kan. Yang penting urusan akhirat tu jangan terabai, sudahlah.  Hari hari bisik kat Allah..  Jadikanlah aku jutawan dunia dan jutawan akhirat ya Allah..Aamiin.  Istajib doa ana ya Allah.. Harini free sikit, jarini tergerak nak sembang pasal cerita seorang sahabat sekolah. Tapi dia level adik adik la pada maq. Jauh jugak jarak usia kami, tapi pernah lah kerja satu department di Mitsumi SDN BHD kat Pontian dulu. ( kisah tahun 1993 ) dah kira sejarah ke ek?   Kawan ni ditakdirkan Allah telah menjadi ibu tunggal beberapa tahun lepas. Anak 4 orang dan masih bersekolah rendah. Allahhuakhbar ,berat dugaan ini. Tapi beliau redha. Kata beliau,  " inilah jalan hidup saya, kak ".. Alhamdulillah  rezeki beliau,  dapat penempatan ditanah kepunyaan bonda  tercinta, biarpun hanya mampu mendiami sebuah rumah yang dibina atas sumbangan orang ramai ketika pemergian...

Apa Usaha Kita Akan Datang?

  Bismillah, Terkejut dan hampir tak percaya bila maq dapat tahu tentang harga sayur bakal naik 3 kali ganda?! Biar betul? Tapi nak cakap apa kalau itu benar benar belaku. Suka tak suka memang kena hadap jugak. Zaman Madani harga barang naik bukan benda pelik.Yang pelik naik selalu turun tak pernah dan ianya memang mustahil berlaku sekarang ini. Maq selalu dok mikir ,bagaimanakah struggle ibubapa muda yang sedang nak besarkan anak zaman sekarang lah kan. Zaman dulu ,memang gaji kami kecil tapi rakyat sering dibantu dengan subsidi dan peruntukkan lain oleh kerajaan yang datangnya dari berbagai sudut. Berbeza zaman sekarang,bantuan semakin kurang malah satu persatu kemudahan rakyat mahren ditarik dan dimansuhkan.Tak cukup dengan tu,harga barang keperluan hampir setiap bulan ada je kenaikannya. Lepas satu ,satu barang keperluan naik harga. Maq dah plan satu usaha untuk cover masaalah harga sayuran bakal naik 3 kali ganda tu nanti. Sis,apakata kita gantikan hobi menanam pokok pokok bun...

Terung Pipit

Bismillah, Anda yang ada tanah  terbiar dikampung, boleh la tanam pokok terung pipit berselang seli dengan ubi dan keladi. Sekarang,harga sekilogram terung pipit mencecah RM12-RM19 kat Batu Pahat ni. Negeri lain saya tak pasti. Pesakit darah tinggi sangat digalakkan ambil terung pipit sebagai makanan tambahan. Tak perlu hari hari  makan. Saya dan encik suami dah buat percubaan, memang benar, tekanan darah berada pada paras normal bila kami makan berlaukkan sambal hijau terung pipit. **ikan bilis kasi lebih sikit dalam sambal tu... Terung pipit atau Turky Berry Ini pengalaman pertama maq dan sekeluarga makan terung pipit hasil masakan sendiri.Senang kata maq tak reti langsung masak terung pipit ni. Bila ibu saudara maq beritahu terung pipit boleh kawal tekanan darah tinggi,dan beliau bagi juga terung pipit buanyaaak. Nak tak nak maq kenalah buat sesatu menu untuk jadikan terung ni sedap dimakan. Cari resepi ditiktok. Jumpalah resepi sambal hijau terung pipit. Lada cili hijau 25...

Kebaikan Zikir

Assalamualaikum. Tidak ada satu pekerjaan yang lebih melegakan hati dan lebih besar pahalanya, selain berzikir kepada Allah. Berzikir adalah syurga Allah di bumiNya. Maka, siapa yang tak pernah memasukinya, maka ia tidak akan dapat memasuki syurgaNya di akhirat kelak. Berzikir kepada Allah merupakan penyelamat jiwa dari pelbagai kerisauan, kegundahan, kekesalan dan guncangan. Berzikir kepada Allah merupakan ubat, penyembuhan, kesenangan dan kehidupan. Zikir merupakan jalan paling mudah untuk meraih kemenangan dan kebahagiaan hakiki. Dengan berzikir kepada Allah, awan ketakutan, kecemasan dan kesedihan akan hilang. Dengan berzikir kepada Allah, segunung tumpukan beban dan permasalahan hidup akan runtuh dengan sendirinya. Sumber dari whatsapp* ❤ Motivasi minda buat hambaNya yang makin hari semakin lena.. 

Pintu Masa Hadapan

  Bismillah, Lama dah tak menaip.Bukan busy sangat pun tapi kerajinan tetiba hilang.Biasalahkan pra wargaemas memang gini kot.Mood berubah ubah.Kadang ok ,kadang ke laut. Harini pun sebenarnya takda benda nak diceritakan tapi jari jemari gigih masuk dashboard blog ni.  *Jap fikir jap nak ambil topik apakah... Ini cerita semalam. Saja nak lihat diri sendiri dari kacamata orang lain.Tapi masih serupa kot.Pokok kat belakang tu macam sama je saiz dengan Maqnie hahahahahaha kejam! Cerita yang terkini, kami masih lagi buat briskwalk.Dalam seminggu adalah 3-4kali kami keluar untuk briskwalk. Tolak puasa Senin Kamis,tolak kuliah subuh setiap hari Jumaat,boleh lah 4 hari yang berbaki tu.Buat basah basahkan ketiak je.Kadang kena tolak juga dengan hujan pagi.Semua tu cobaan... Berjalan 3km (30minit) tu dah jadi "kacang je" bagi kami sebagai pra wargaemas.Opss jangan riak Maq, Dosa!! Hehehehehe Maqnie masih keluar briskwalk dengan pasangan berjalan yang sama.Taddaaa! Memang sengaja bagi ...