bagaimana nanti ?

Assalammualaikum ..

Bila melihat anak-anak yang semakin besar . pernah juga maq terfikir sesuatu yang jarang maq fikirkan . iaitu ...

Apa akan jadi pada mereka kalau andai dikatakan lah Allah ambil nyawa maq lebih awal ?

Bila cakap pasal anak-anak maq . memanglah kesemuanya perempuan . kata orang budak perempuan ni selepas syurga nya dibawah tapak kaki ibunya , dan bila mereka  sudah berkahwin , syurga beralih kepada suaminya pula .

Tetapi bagaimana dengan calon  suami mereka nanti ? Mampukah membawa mereka ke syurga ? Membimbing mereka  kejalan yang diredhai ? Menjadikan mereka isteri yang solehah ? Dan akhirnya mengagungkan mereka seperti ibu mithali ?

Sekarang ni pun tiap gerak mereka diharapkan pada maq .

Maq nak itu ..
Maq nak ini ..
Maq yang ini boleh tak ?
Maq yang ini cantik tak?
Maq macamana ni ..
Maq yang tu susah la ..
Maq masak apa ?
Maq nanti tunggu tau ..
Maq nanti cari kan eah ..
Maq ini untuk apa ?
Maq nak guna ni macamana ?
Maq tolong buatkan ini boleh ?

Ye ...tu hanya sedikit je dari ratusan yang kerap disoal ..ditanya kepada maq .

Siapa salah ? Maq kah ? Atau mereka yang tak tahu nak gunakan akal mereka kah ? atau mereka memang dah biasa mengharapkan  bantuan idea atau hasil bantuan dari maq ?

Kadang -kadang lawak jugak bila maq yang hanya berkelulusan SPM gred 2 pada tahun 1987 tu dapat selesaikan masalah pelajaran budak STPM 2014 .

Tapi paling pelik mereka boleh terima idea maq dan ambil sebagai jawapan ! dia kata betul !!!

Padahal maq pakai bantai je hehehe


Malam jumaat ini maq tefikir lagi ...kalaulah maq dah mati  , adakah mereka akan menghulurkan bantuan buat maq dialam baru tu nanti ? sedekahkan al-fatihah ...bacakan surah yasin ..bertahlil ? Waallahhualam ..*takbir*

Comments

Favourite post ❤

Mee Kuning Halal Toyyiban

Susu sejat ganti santan kelapa

Tips Pilih Bendi

Rambut Gugur Ketika Ihram?

Jangan Bimbang Bila Jadi Bahan Gossip

Tidak Berkerja Tapi Nak Buat Buku Simpanan di Bank?

Sebab Allah Masih Sayang Kita

Sabar Itu Indah

Done beraya