info

Assalammualaikum maq ...

Tak jawap dose
Jawap sayang !
Haha ..jangan layan !

Pagi  ni maq nak kongsi sikit je pengalaman maq didalam blog ini .

Dengan kerja maq sebagai pengasuh kepada 6 orang kanak-kanak buat masa ni . dapat maq kesan dimana kebanyakkannya ibu bapa meninggalkan anak mereka terlalu lama ( lebih dari 9jam ) dirumah pengasuh.

Kanak - kanak akan jemu bila berada didalam satu situasi sahaja !

contohnya dirumah pengasuh ... Pengasuh tak akan melepaskan anak asuhannya keluar dari rumahnya kerana macam- macam perkara buruk boleh berlaku . dan untuk memerhati seramai 6 orang kanak-kanak bermain diluar rumah memang perkara yang bukan mudah .

Kanak-kanak ni kalau dia dah jemu , berbagai ragam dia akan buat untuk menarik perhatian semua orang . selain bergaduh , mereka juga akan menjadi hiper ! Lebih-lebih lagi jika ibu atau bapanya datang ambil nya dirumah pengasuh .pastinya macam-macam keletah dia akan buat . ( kecuali baby )

Ibu bapa yang keletihan akan rimas dengan perangai anak-anaknya yang mula menarik perhatian ibubapanya . tapi kalau dapat ibubapa yang panas baran , jawapnya anak lah jadi mangsa ...kesiankan dengan budak tu ?

Pengasuh pulak bila sudah terlalu lama masa mengasuh diambil ....hari-hari pulak tu ..dengan kerja rumah tangga yang tak pernah siap ..hurm..kadang-kadang stress jugak cik peah oii ...sabar je selagi mampu ..nak cari rezki la katanya ..

NAMPAK MACAM TAKPE GITU KAN ..TAPI KESANNYA SANGAT BESAR .

Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Melepaskan rindu dalam kereta

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Susu sejat ganti santan kelapa

Pesanan SMS dari MKN

Kek Susu ( bakar )

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Senarai Doa yang boleh kita selitkan dihari arafah

Pesanan MKN