Cabaran pengasuh

Assalammualaikum

nampak kan maq sangat tidak aktif diblog kebelakangan ini . bukan malas tapi oleh kerana tugasan harian dah makin bertambah maka aktiviti membebel kena stopkan sementara .

Tapi  apa aktiviti maq pada awal 2015 ni?

memandangkan anak bungsu dah kena masuk sekolah sesi petang , maq kenalah siapakan masakan tengahari seawal mungkin . makan tak makan tu tak kisahlah yg penting makanannya sudah terhidang dimeja sebelum dia pergi kesekolah nanti .

sambil masak , tangan ni sempat lagi cuci baju ,angkat baju , lipat baju , ini antara aktiviti kalau anak dara yg berdua tu pergi kerja pagi .kalau tak, semua tu mereka yg uruskan ,alhamdulillah ..

sambil cuci baju , sempat mop lantai ,menyapu ,kemas rumah dan tunggu anak asuhan datang pada pukul 8:15am ( paling awal setakat ni )

tahun ni maq dapat sorang lagi anak asuhan yg berusia 1tahun 3 bulan. besar dah . tapi disebabkan dia dah besar , dah kenal orang , memang agak payah untuk sesi suai kenal .

apa yg menarik sehingga kehari ini ( hari ke 5 ) dia dirumah maq , dia masih lagi menangis bila tenguk wajah maq . dan yang peliknya dia cuma nak main dengan anak anak maq , bukan maq ! ya Allah ... kesian dia asik menangis je kalau nampak maq , lagi lagi pada hari pertama dia dihantar kesini .


Tapi insya allah , semua ni perkara biasa bagi maq sebagai pengasuh yg dah berkecimpung dlm dunia pengasuhan selama hampir 20tahun . rasanya masuk minggu kedua nanti semuanya akan berjalan seperti biasa . insya allah , aamiin ...


cuma maq hairan lah kan , sebelum ni lebih 30 orang budak maq jaga , takde budak yg tak nak dengan maq pada hari pertama. semua ok je . tapi kali ni , dia memang menduga maq .hehe takpe maq , dugaan kecil jek ni , sabarrrr ...semua kerja pun memang ada dugaan kan ? bukan maq sorang yg mengalaminya , thinking positive **

jom kenali anak asuhan maq yg baru tu !








Comments

Favourite post ❤

Mee Kuning Halal Toyyiban

Susu sejat ganti santan kelapa

Tips Pilih Bendi

Rambut Gugur Ketika Ihram?

Jangan Bimbang Bila Jadi Bahan Gossip

Tidak Berkerja Tapi Nak Buat Buku Simpanan di Bank?

Sebab Allah Masih Sayang Kita

Sabar Itu Indah

Done beraya