Maq buat iklan ?

Assalammualaikum

awak kat mana ? awak  ...awak kat mana ?

eh ! .. maq kat rumah lah sedang mengasuh anak anak orang dan anak anak sendiri ni . takde nya nak pergi mana mana . lagi lagi suami pergi kerja  , memang lah takde siapa nak bawak maq keluar jalan jalan . hurmm   dah nasib badan kan .

kawan kawan maq yang suri rumah sepenuh masa dah mula bising cakap bosan tak tahu nak buat apa kat rumah . lepas siap semua kerja , masak ,membasuh ,mengemas , solat akhirnya tidur , haaa sangat bosan katanya , makanya ada diantara mereka menyuarakan hajat suruh maq carikan anak asuhan untuk mereka jaga.

walapun maq hanya kerja dirumah , tapi maq sudah pun berjanji untuk membantu mereka . bagaimana caranya ? ahha facebook kan ada ...dan maq pun buat lah iklan yang jujur ..





Dan apa hasilnya ? macam macam respond yang maq dapat dari kawan kawan setempat  . termasuk jugaklah dari  seorang hamba Allah yang bukan nak hantar anak tapi dia pulak nak jadi pekerja taska ! lahai... sorry ye dik , akak ni pengasuh kecil kecilan je pun ( taska dirumah ) ,bukannya nak cari pekerja tapi nak cari baby . mungkin ada salah paham disitu kan... takpe...manusia dan kesilapan memang tak dapat dipisahkan ,ye tak ? harap sangat adik tu dapat pekerjaan yg dia cari cari tu ,insya Allah ..


buat kawan kawan maq yang nak cari anak jagaan tu , bersabarlah ye ,sebab setelah kita berusaha , rezki  tu Allah yang maha mengetahui bila kita akan dapat. insya Allah ,ada rezki anda ,adalah nanti ...aamiin ~

Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Melepaskan rindu dalam kereta

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Susu sejat ganti santan kelapa

Pesanan SMS dari MKN

Kek Susu ( bakar )

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Senarai Doa yang boleh kita selitkan dihari arafah

Pesanan MKN