risau

Assalammualaikum

selamat berhujung minggu semua  . amboi anak anak dah mula bercuti sempena perayaan Deepavali kan ? meriah lah rumah minggu ni nampaknya ,dan semua ni buat maq dan semua emak emak diluar sana sedikit terhibur ( yelah tu ) hehe

bila anak anak didepan mata ,ada sikit kelegaan di jiwa (serius cakap ni ) . Kalau anak keluar ke sekolah atau ketempat kerja ,perasaan ada sikit bergelora sementara menanti kepulangan mereka.

kenapa?
Inilah perasaan seorang 'emak' . Lagi lagi jika anak itu perempuan kesemuanya  . Risau tu bagai gunung Fujiama tingginya ! haishh ... orang tua lah katakan macam macam yang dirasanya  :/

Baru baru ni kita dah lihat bagaimana cuaca Malaysia dan terutama cuaca dunia telah berubah ubah. kejadian puting beliung ,tsunami , gempa bumi dan kekerapan gerhana telah sedikit sebanyak menunjukkan yg dunia kita telah semakin tua . sebab tu setiap orang kena akur bahawa perjalanan hidup ini sudah tak jauh lagi sebenarnya .

sekarang ni apa yg maq fikirkan apakah kiamat akan datang ketika maq masih lagi bernyawa ? kalau anda nak tahu kebimbangan itu telah membuat maq sentiasa ternanti-nanti suara azan dicorong speaker  surau atau masjid pada setiap masuk waktu . paling dasyat jika tiada kedengaran azan , maq mula gelisah ! harini kah ? kejap lagi kah ?  bagaimana anak anak aku nanti ? suami aku ? diri aku  ? ibu bapa aku  ? masa tu dada maq dah mula lah keras menahan sebak hurm .....astagfirullahalazim ...ini saja ucapan maq sekarang  .


ya ALLAH  .. jika itu kehendakMU ...aku rela pada tiap ketentuanMU ...aku hambaMU yg lemah . hanya kepadaMU aku berserah . dan jika aku mati , KAU matikan lah aku dalam keadaan beriman . aamiin ya robbala alaminn  ...


Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Tanjung Hill, Batu Pahat ,Johor

Melepaskan rindu dalam kereta

Cara Tukar Nama Pada Geran Tanah Yang Pemiliknya Dah Meninggal

Susu sejat ganti santan kelapa

Pesanan SMS dari MKN

Kek Susu ( bakar )

Pantai Perpat, Rengit, pantai semulajadi yang tenang

Senarai Doa yang boleh kita selitkan dihari arafah

Pesanan MKN